Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

Cercador de la Seu electrònica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

LLicència municipal d'activitats d'espectacles públics i activitats recreatives LLei 11/2009

Sol·licitar llicència municipal per exercir una activitats incloses a la Llei 11/2009

qrcodetelemàtic reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Per a què serveix aquest tràmit?

Per a legalitzar qualsevol de les activitats incloses a la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, i que estan sotmeses al règim de llicència: inici d'activitat, modificació i/o canvi de titularitat.

Descripció del tràmit:

Sol•licitud de llicència per a les activitats que estan regulades per la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives i el Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.

Requisits previs:
1. L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
2. Quan per a la implantació de l'activitat sigui necessari efectuar obres subjectes a llicència, el peticionari de la llicència  per a les activitats que estan regulades per la Llei 11/2009, pot sol•licitar la preceptiva llicència d'obres de forma simultània amb aquesta llicència.
3. Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
4. Obtenció de les certificacions o llicències específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l'exercici de l'activitat.
5. Registrar-se al corresponent Registre municipal d’establiments minoristes d’alimentació, si escau.
6. Realitzar el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

Qui ho pot sol•licitar

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha d’acreditar la representació amb la qual s’actua.
Termini de presentació:

Es pot presentar en qualsevol moment. L'activitat no es podrà iniciar sense haver obtingut la resolució favorable de la llicència i sense disposar d'una acta de control inicial favorable emesa per una entitat acreditada per una entitat col•laboradora de l'administració, de conformitat amb l’establert als arts. 31 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, i 131 i següents del Decret 112/2010, de 31 d’agost.

Com puc tramitar-ho?

Telemàticament via Finestreta Única Empresarial (FUE)  

Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que us ajudarà.

I recordeu que si no esteu registrats en la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer heu de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones

Especificacions tècniques dels documents enviats telemàticament
Els documents enviats telemàticament pels interessats han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.

És necessari disposar de certificat digital: DNI electrònic, idCAT, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o  l’idCAT Mòbil. La documentació ha de ser en formats de: Microsoft Office, LibreOffice, OpenOffice,  Adobe Acrobat PDF, imatges en BMP, JPG, PNG, GIF.

Quina documentació he de presentar?

1. Sol•licitud de llicència MUNICIPAL D'ACTIVITATS D'ESPECTACLES PÚBLICS I ACTIVITATS RECREATIVES , d’acord amb el model normalitzat.

2.Projecte tècnic signat pel tècnic/a competent amb descripció de l’activitat, visat pel col•legi professional corresponent, o projecte tècnic signat pel tècnic/a competent sense visar acompanyat de la declaració jurada (Annex II adjunt), en tot cas el projecte haurà de contenir la següent documentació:
•    Estudi d’avaluació de la mobilitat generada o memòria de mobilitat, si s’escau.
•    Pla d’autoprotecció, si s’escau, de conformitat amb el que s’estableix a l’art. 46 del Decret 112/2010, de 31 d’agost.
•    Memòria de seguretat, si es tracta d’establiments i espais oberts al públic on es realitzin les activitats recreatives musicals que tinguin un aforament autoritzat superior a les 150 persones i establiments de règim especial.
•    La documentació requerida per la normativa sobre prevenció i control ambiental de les activitats, segons correspongui en funció de les característiques de l’establiment i les activitats a desenvolupar-hi.
•    Estudi d’impacte acústic i d’aïllament enfront del soroll aeri i del soroll d’impacte.
•    Memòria de dispositiu d’assistència sanitària, si es tracta d’establiments d’espectacles musicals i les activitats recreatives musicals a partir de 1000 persones d’aforament autoritzat i els establiments de règim especial amb qualsevol    aforament (art. 48 Decret 112/2010, de 31 d’agost).
•    Contingut mínim previst per la normativa sobre prevenció i seguretat en matèria d’incendis.
•    Documentació preceptiva acreditativa del compliment de la normativa sobre protecció de la salut.

3.  Annex III, Designació del personal tècnic responsable d’executar el projecte
4. Annex II. Declaració del/ de la tècnic/a responsable de la redacció i execució del projecte de l' activitat, si la documentació tècnica no està visada

5. Qualsevol altra documentació que sigui exigible per la legislació aplicable a l’activitat.
6 En cas d’actuar com a representant legal, declarar la representació amb la qual s’actua.
7. Declaració, si cal, de les dades contingudes en el projecte que, segons la persona sol•licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara.

Termini de resolució

La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol•licitud.
Efectes del silenci administratiu

La manca de resolució en termini, s'entendrà que la llicència ha estat denegada per silenci administratiu negatiu. La denegació de la llicència per silenci administratiu té els efectes únicament de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós que resulti procedent.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

Observacions

En el cas d'activitats d'espectacles públics i activitats recreatives no es poden transmetre les llicències, les comunicacions ni les autoritzacions que són objecte d'un procediment d'inspecció, d'un expedient sancionador o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives en els termes establerts per la normativa vigent, mentre no s'hagi complert la sanció imposada o no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats.

Normativa relacionada

•    Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
•    DECRET 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglamentd'espectacles públics i activitats recreatives.
•    ORDRE INT/358/2011, de 19 de desembre, per la qual es regulen els horaris dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives sotmesos a la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i de les activitats recreatives, i al seu Reglament.
•    Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis, en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
•    Reglament de Seguretat contra incendis en establiments industrials aprovat pel Real Decret 2267/2004, de 3 de desembre (RSCIEI).
•    Document Bàsics 'Seguretat en cas d'incendis' i 'Seguretat d'Utilització i Accessibilitat' del Codi Tècnic de l'edificació.
•    Decret 190/2015, de 25 d'agost, de desplegament de la llei 6/2001 d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn.
•    Decret 93/1999, de 6 d'abril, sobre procediments de gestió de residus

Normativa municipal:
•    Ordenança fiscal núm. 8, Reguladora de les taxes per la prestació de serveis d’intervenció administrativa de les activitats.
•    Ordenança reguladora del soroll i les vibracions al municipi de Reus.

Quant costa fer el tràmit?

Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Departament responsable




Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració