Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Alta, baixa o modificació del servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals

Per sol·licitar la incorporació, modificació o baixa en el servei de recollida de residus comercials



Com puc tramitar-ho?

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Presencial: Servei d'Atenció i Informació al Contribuent -SAIC- (Cr. Sant Llorenç, 25 - 43201 Reus)      Sol.licitar cita prèvia

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)      Sol.licitar cita prèvia

Telemàtic amb identitat digital      Tramitar telemàticament      Guia de requeriments tècnics i FAQs




Detall del tràmit

Mitjançant aquest tràmit es comunica a l’Ajuntament qualsevol canvi (alta, baixa o modificació) en el padró cobratori pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals.
Les persones titulars d’activitats generadores de residus comercials i industrials de característiques assimilables als municipals estan obligades al pagament del preu públic pel servei de recollida dels esmentats residus.
 
La persona titular de l’activitat, o qui en sigui representant, comunica a l’Ajuntament l’inici o la finalització de l’activitat, així com qualsevol altra modificació (ampliació del local, canvi d’activitat...) en el moment en què es produeixi.
 
- Per a la declaració d’alta: cal tenir en compte que la data d’inici de l’obligació de pagament serà la d’inici de l’activitat, fet que s’acreditarà, llevat prova en contrari, per la data més antiga de les que constin com d’alta censal a l’AEAT, llicència municipal d’activitat o diligència de comprovació dels serveis municipals.
 
- Per a les declaracions de baixa: el cessament de l’activitat determinarà la no obligació del pagament del preu públic. Aquest cessament de l’activitat s’ha de comunicar als serveis municipals, els quals, prèvia comprovació, procediran a l’actualització del cens.
 
En cessar l’exercici de l’activitat, s’extingeix l’obligació de pagament del preu públic. En aquest cas, els imports a pagar seran prorratejats per semestres, o sigui que les baixes produïdes durant el primer semestre de l’any comportaran el pagament del 50% de les tarifes.
En cas que hagi satisfet la liquidació de l’any en curs, caldrà sol•licitar la devolució mitjançant instància, tot indicant les dades d’un compte corrent o llibreta d’estalvis.
 
Si la persona obligada al pagament ja paga per qualsevol tarifa el preu públic i canvia d’activitat en el mateix local o establiment, pagarà per la tarifa del nou epígraf tot l’any en curs, si el canvi el fa durant el primer semestre; o bé, a partir de l’any següent, si el canvi s’ha produït durant el segon semestre.

Normativa relacionada
Ordenança fiscal núm. 22 reguladora del preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals.
 



Quant costa fer el tràmit?



Quina documentació he de presentar?

• Sol·licitud d’alta, baixa o modificació de les dades per la incorporació de l’activitat en la bases de dades del servei de recollida de residus.
• Alta/baixa censal o alta/baixa/modificació IAE, segons correspongui (models 036 o 845 de l’Agència estatal de  l’Administració Tributària, respectivament)
• Contracte de lloguer (obligatori en cas d’alta, si el titular de l’activitat és llogater del local).
• Plànol de la construcció amb indicació del local (CU1) (obligatori en cas d’alta, si la finca té més d’un local).



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Rendes i exaccions


Tràmits vinculats



Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010 977 010 210
ajuntament@reus.cat