Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
La Seu electrònica és el lloc web que l’Ajuntament de Reus posa a disposició de ciutadania, empreses i entitats per accedir a la informació pública, als serveis i als tràmits municipals a través de internet.
A qui està dirigida?
A les persones físiques, jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria i al personal de l’Administració Pública.
Per accedir, cal identificar-se prèviament de manera segura i fiable, a través de l’idCat Mòbil o Cl@ve PIN. Si no en tens, t’expliquem com aconseguir fàcilment l’idCat Mòbil.
També són vàlids altres sistemes d'identificació i certificats digitals sempre que estiguin reconeguts pel Consorci Administració Oberta de Catalunya, d’acord amb la normativa vigent.
Per més informació consulta els tipus de certificats i identitats digitals suportats
La documentació es lliura en format PDF (es recomana tenir instal·lat Adobe Reader)
En el cas de tramitació telemàtica i per tal de facilitar la integració dels sistemes d'informació i validar la informació de caràcter personal, la persona interessada haurà d'estar registrada en la base de dades municipal de persones. En el cas que la persona interessada no hi consti, caldrà que prèviament, realitzi un tràmit d'acreditació i alta en la base de dades municipal de persones que podrà fer també per mitjans electrònics.
Es recomana usar els navegadors Firefox i Chrome en la seva última versió i tenir el sistema operatiu i antivirus del seu dispositiu actualitzat.
Per més informació consulta la guia de requeriments tècnics i FAQs
Consulta també les especificacions tècniques dels documents enviats telemàticament.
L’Ajuntament de Reus ha aprovat un conjunt de normativa municipal per tal de regular alguns aspectes del desenvolupament en matèria d’administració electrònica:
Certificats digitals emprats:
En aquesta Seu Electrònica s’utilitzen certificats emesos per l’Agència Catalana de Certificació, amb les següents finalitats:
Identificar i garantir la comunicació segura amb la seu electrònica: Certificat de Seu Electrònica
Identificar i autenticar l’exercici de la competència en l’actuació administrativa automatitzada: Certificat de segell d’òrgan.
Sistema d’identificació i firma admesos:
L’Ajuntament de Reus admetrà els sistemes d’identificació basats en certificats reconeguts i qualificats i de firma electrònica reconeguda i qualificada que siguin conformes a l’establert en la Llei 59/2003 de 19 de desembre de signatura electrònica i que siguin admesos i validats per la llista de confian¿a de prestadors de serveis de certificació que validi el Consorci Administració Oberta de Catalunya de conformitat amb els articles 9 i 10 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Quin tipus d’identitat digital necessito per fer un tràmit telemàtic?
Els dies marcats amb aquest estil són inhàbils
Llistat de dies inhàbils
01/01/2024 - Any nou
06/01/2024 - Reis
29/03/2024 - Divendres sant
01/04/2024 - Dilluns de Pasqua Florida
01/05/2024 - Dia Int. dels Treballadors
24/06/2024 - Sant Joan
29/06/2024 - Sant Pere
15/08/2024 - L'Assumpció
11/09/2024 - Diada Nacional de Catalunya
25/09/2024 - Misericòrdia
12/10/2024 - Festa Nacional d'Espanya
01/11/2024 - Tots Sants
06/12/2024 - Dia de la Constitució
25/12/2024 - Nadal
26/12/2024 - Sant Esteve
Tots els dissabtes i diumenges
De conformitat amb l'article 30 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'Ajuntament fa públic el següent calendari de dies inhàbils a efectes de còmput de terminis per a l'any en curs.
Es consideren dies inhàbils els dissabtes i els diumenges i els dies declarats festius (art. 30 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
Es consideren dies hàbils la resta de dies del calendari, és a dir, de dilluns a divendres sempre i quan no siguin festius.
El còmput de terminis ve regulat en el Capítol II del Títol II de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
De conformitat amb l'article 31 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, el registres electrònics de les administracions públiques es regiran, a l'efecte de còmput dels terminis, per la data i hora oficial de la Seu Electrònica d'accés. Per això, haurà de disposar de les mesures de seguretat necessàries per garantir la seva integritat i haurà de figurar visible.
Així doncs, s’indica la data i l'hora oficial a la part superior esquerra d’aquesta Seu Electrònica en compliment d'aquestes disposicions, i en relació a l’article 15 del Reial Decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica, que disposa que els sistemes o aplicacions implicats en la provisió d’un servei per via electrònica, s’han de sincronitzar amb l’hora oficial, amb una precisió i desfasament que garanteixi la certesa dels terminis establerts en el tràmit administratiu que satisfacin.
Aquesta sincronització, tal com disposa l’apartat 2 del mateix article, es realitza amb el Real Instituto y Observatorio de la Armada Española de conformitat amb el que preveu sobre l'hora legal el Reial Decret 1308/1992, de 23 d'octubre, pel qual es declara el Laboratorio del Real Instituto y Observatorio de la Armada Española com a laboratori dipositari del patró nacional de temps i laboratori associat al Centre Espanyol de Meteorologia.