Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Llicència urbanística per rehabilitació i/o reforma (llicència o legalització)
telemàtic presencial correu postal Requereix acreditar representacióSi actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina Tècnica Empresarial (Cr. Sardà i Cailà, s/n - Edifici Mercat Central 1r. pis)
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Llicència per reformar o rehabilitar una edificació existent. (veure també el tràmit de Comunicació prèvia d’obres)
Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que requereixi realitzar obres sotmeses a aquest règim.
Com puc tramitar-ho?
Si ets persona jurídica telemàticament. Si ets persona física pots escollir el canal de presentació.
Si no has fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobaràs a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que t’ajudarà.
Si no estàs registrat en la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer has de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones.
Pagaments
Taxa per a la prestació de serveis urbanístics: és obligatori acreditar el pagament en el moment de presentació del formulari.
ICIO: es pot acreditar en el moment de la presentació del formulari o posteriorment. Si s’opta per aquesta segona opció caldrà que la persona interessada una vegada hagi fet el pagament ho comuniqui a l’Ajuntament adjuntant el rebut pagat al tràmit: Aportar documentació a un expedient
Fiança per garantir el compliment de les condicions de l’obra, s’ha de constituir, amb caràcter general, en funció de l’import del pressupost d’execució material de l’obra, segons l’escalat que figura en l’annex de l’ O.F núm. 15 reguladora de la taxa per a la prestació de serveis urbanístics.
L’ingrés de la fiança es pot fer previament a la sol·lciitud de llicència d’obres i acreditar-ho en el moment de presentació del formulari indicant el número d'entrada del tràmit de diposit de fiança.
Com es fa el pagament:
Quan el tràmit es realitza on line.- El tràmit a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Reus, el pagament s’efectua durant la tramitació en línia essent necessària una targeta bancària que hauràs de tenir disponible durant la tramitació. El pagament es formalitza abans d’enviar el formulari.
Si no es fa el pagament de la taxa en el moment d’iniciar l’expedient en el registre general, no es donarà curs a la tramitació quedant automàticament anul•lada la sol•licitud.
Quan el tràmit es realitza presencialment.- Serà l’oficina d’atenció qui t’emetrà la liquidació corresponent.
A tenir en compte:
- Si es necessita ocupar la via pública, també caldrà demanar la llicència corresponent.
Normativa relacionada
- Articles 187 i següents del Text refós de la Llei d’urbanisme (DL 1/2010, de 3 d’agost) i Reglament de la Llei d’urbanisme (decret 305/2006, de 18 de juliol).
- Articles 71 i següents del decret 179/1995, de 13 de juny (ROAS).
- Text refós de la Revisió del Pla General d’Ordenació de Reus, publicat al DOG en data 06.05.2005.
- Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge i decret 55/2009, de 7 d’abril i demés disposicions concordants.
1. Sol·licitud degudament emplenada signada per la persona interessada. (només en el cas de presentació presencial).
2. Projecte de l’obra a realitzar, signat pel tècnic competent i visat, quan sigui obligatori legalment, pel respectiu col·legi professional, amb senyalització o no de les instal·lacions de l’activitat. En aquest projecte d’obra, a més d’altres determinacions, s’ha de fer constar:
a) Superfície del solar.
b) Superfícies construïdes.
c) Superfícies útils de cadascun dels habitatges i el seu número, d’acord amb el que determina la Llei 18/2007 de 28 de desembre i decret 55/2009 de 7 d’abril.
d) Justificació del compliment de l’Ordenança Municipal per a la gestió de runes i terres, especificant l’avaluació del volum i el pes previsible i característiques dels residus que s’originaran, la instal·lació de gestors de reciclatge o disposició de rebuig i en cas d’efectuar recollida selectiva, les operacions de destriament.
3. Full del/s Tècnic/s que portarà/n la direcció de l’obra.
4. Full d’estadística d’edificació. El trobareu en aquest link
5. Full del gremi de la construcció o nomenament del contractista ( veure model)
6. Carta de pagament d’autoliquidació de l’ICIO i de la taxa serveis urbanístics (el trobarà a l’apartat impresos relacionats).
7. Justificant de pagament de la fiança, només per presentació presencial, en cas de presentar-ho de forma telemàtica cal el número d’entrada del tràmit de diposit de fiança, en cas de dipositar-la previament.
Documents que s’adjuntaran en la presentació del projecte d’execució, quan a la sol·licitud inicial s’aporti només el projecte bàsic:
1. Projecte executiu de l’obra a realitzar, signat pel tècnic/a competent i visat pel respectiu col·legi professional.
2. Certificació emesa i signada pel tècnic/a autor/a del projecte, conforme el projecte executiu s’ajusta al projecte bàsic aprovat, o si existeixen modificacions.
3. Junt amb el projecte executiu, cal presentar l’estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat, d’acord amb allò que determina RD 1627/97 i el projecte d’infraestructures comuns de telecomunicacions, signat per tècnic competent, quan es tracti d’algun dels supòsits següents:
Construcció i/o rehabilitació integral d’edificis i conjunts immobiliaris en els que existeixi continuïtat en l’edificació, d’ús residencial o no, que estiguin acollits, o hagin d’acollir-se al règim de propietat horitzontal.
Construcció i/o rehabilitació integral d’edificis que, en tot o en part, hagin estat o siguin objecte d’arrendament per termini superior a un any, excepte els que alberguin un sol habitatge.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Cartell descripció obra
Comunicació de primera ocupació de la construcció
Declaració responsable tècnic/a d'obres
Dipòsit de fiança per a un expedient
Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres ( ICIO )
Instal·lació de tanca o bastida a la via pública
Pròrroga de la reserva d'espai o de la llicència d'accés de vehicles a la via pública per obres
Pròrroga llicència obra
Reserva d'espai a la via pública per posar o retirar una grua
Reserva d'espai o llicència d'accès de vehicles a la via pública per obres
Retirada provisional de les intal·lacions de l'enllumenat públic per obres
Sol·licitud de devolució de fiança per obres
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració