Document informatiu que serveix per acreditar la residència i domicili habitual d'una persona.
És el document que acredita de forma individual o de tota la unitat familiar l’empadronament de les persones en l’habitatge. S’utilitza per acreditar la residència davant qualsevol organisme públic, empresa o jutjat.
Quan una administració demani a la persona interessada l’aportació del document acreditatiu de l’empadronament, en aplicació de l’art. 28 de la Llei 39/2015, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l’Administració actuant o que hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L’Administració actuant podrà consultar o recavar aquests documents a excepció que la persona interessada s’hi hagués oposat.
L’acreditació d’aquesta condició per mitjà del volant d’empaddronament correspondrà únicament al temps inscrit en el padró municipal a la ciutat de Reus i la validesa d’aquest document és de 3 mesos des de la data d’expedició.
Aquesta acreditació només podrà expedir-se si la persona està o ha estat empadronada a la ciutat de Reus, no abans d’inscriure’s.
Informació sobre els canals de tramitació:
Si no disposeu de certificat digital, vegeu Sol·licitud IDCAT mòbil , és molt fàcil
Vegeu també el vídeo explicatiu.
Immediat
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Si vols accedir al teu espai personal per qualsevol consulta o gestió, accedeix a carpeta en funció del teu perfil: