Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Volant d'empadronament

Document informatiu que serveix per acreditar la residència i domicili habitual d'una persona.



Com puc tramitar-ho?

Telemàtic amb identitat digital
      
Carpeta Ciutadana
      
Telèfon: 010 (des de fix de Reus) o 977.010.010 (fora de Reus o mòbil)



Detall del tràmit

És el document que acredita de forma individual o de tota la unitat familiar l’empadronament de les persones en l’habitatge. S’utilitza per acreditar la residència davant qualsevol organisme públic, empresa o jutjat.

Quan una administració demani a la persona interessada l’aportació del document acreditatiu de l’empadronament, en aplicació de l’art. 28 de la Llei 39/2015, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l’Administració actuant o que hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L’Administració actuant podrà consultar o recavar aquests documents a excepció que la persona interessada s’hi hagués oposat.

L’acreditació d’aquesta condició per mitjà del volant d’empaddronament correspondrà únicament al temps inscrit en el padró municipal a la ciutat de Reus  i la validesa d’aquest document és de 3 mesos des de la data d’expedició.

Aquesta acreditació només podrà expedir-se si la persona està o ha estat empadronada a la ciutat de Reus, no abans d’inscriure’s.
 

Informació sobre els canals de tramitació:

  • Telemàtic i carpeta ciutadana: Si la tramitació es sol•licita per internet el volant s’obté de forma immediata, si no existeix cap incidència en el full paronal. Cal disposar de certificat digital.

    Si no disposeu de certificat digital, vegeu Sol·licitud IDCAT mòbil , és molt fàcil

    Vegeu també el vídeo explicatiu.

  • Telefònica: Si la tramitació es sol·licita per telèfon el volant s’obté a través del correu electrònic si aquest consta en la base de dades de la persona interessada.
  • Presencialment l’obtenció és al moment prèvia identificació de la persona interessada. Aquest canal actualment està restringit a casos excepcionals. prèvia valoració de l’equip d’atenció telefònica.

 



Quin és el temps de tramitació?

Immediat



Quant costa fer el tràmit?

  • -gratuït  


Especificacions tècniques dels documents enviats telemàticament

Els documents enviats telemàticament pels interessats han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Departament responsable

  • Població


Tràmits vinculats



Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat