Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Ajuntament de Reus

Comunicació prèvia per a activitats (annex III) segons LLei 20/2009

Comunicar l'inici d'una activitat classificada per la LLei 20/2009 dins l'annex III

qrcodetelemàtic reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Per a què serveix aquest tràmit ?

Per a legalitzar les activitats regulades a l’Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, per a comunicar les modificacions substancials que es produeixin en les activitats, així com el canvi de titularitat de l’activitat.
És el règim d’intervenció a través del qual, les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat/modificació/canvi de nom sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA).  link

Qui pot presentar la comunicació prèvia

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha d’acreditar la representació amb la qual s’actua.

Requisits previs:
1. Informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats. (veure tràmit vinculat)
Prèviament a la presentació de la comunicació d’inici d’activitat, i en cas de no disposar de la preceptiva llicència urbanística o comunicació prèvia d'obres, on s'empari l'ús, caldrà efectuar el tràmit de sol•licitud d'informe urbanístic, per tal que la persona interessada pugui conèixer la compatibilitat urbanística i l’existència de serveis suficients en relació a l’activitat que pretén realitzar.
És obligatori obtenir informe urbanístic favorable en els següents supòsits:
• Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
• Quan la llicència d'obres o la comunicació prèvia d'obres no emparen expressament les obres o instal•lacions de l'activitat comunicada.
En la resta de casos, el projecte i la certificació tècnica haurà d'incloure una manifestació explícita sobre la conformitat de l'activitat econòmica amb el règim urbanístic del sòl i, en concret, que és compatible amb els usos permesos pel Planejament vigent.

2. Bombers: En el cas que l'activitat estigui inclosa en l'annex 1 de la Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, caldrà haver obtingut prèviament l'informe previ de Bombers amb caràcter favorable. Aquesta sol·licitud s’ha de presentar directament a través del Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya, al següent enllaç

3. Explotacions ramaderes: Les explotacions ramaderes han de disposar d'un pla de gestió que empari la totalitat de la seva capacitat de bestiar, que reflecteixi la gestió de les dejeccions. En queden exemptes les explotacions ramaderes i les orientacions productives següents:
a) Explotacions extensives.
b) Explotacions d'autoconsum.
c) Explotacions que generen menys de 500 kg de nitrogen anuals, calculant-ho amb els coeficients estàndard de generació de nitrogen de l'annex 1.
d) Incubadores, nuclis zoològics, punts de parada i escorxadors.
En el cas de bestiar semiintensiu el pla de gestió es refereix només a les dejeccions generades durant el temps que el bestiar està estabulat.
Per tant, caldrà obtenir prèviament l'informe favorable del Pla de gestió de les dejeccions ramaderes de l'explotació emès per l'òrgan competent de la Generalitat d’acord amb el Decret 153/2019, de 3 de juliol, de gestió de la fertilització del sòl i de les dejeccions ramaderes i d'aprovació del programa d'actuació a les zones vulnerables en relació amb la contaminació per nitrats que procedeixen de fonts agràries.

4. Nucli zoològic: En el cas d'activitats subjectes a inscripció de Nucli zoològic segons el Decret Legislatiu 2/2008, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals com per exemple les agrupacions zoològiques per a l'exhibició d'animals, les instal•lacions per al manteniment d'animals de companyia, els establiments de venda i els centres de cria d'animals, els centres de recollida d'animals, el domicili dels particulars on es fan vendes o altres transaccions amb animals i els de característiques similars que es determinin per via reglamentària, caldrà presentar el Registre de de Nucli zoològic emès per la Generalitat de Catalunya

5. En cas d’un canvi de nom de l’activitat: El titular transmissor ha de disposar de la corresponent llicència o comunicació vigent.

Termini de presentació:
La comunicació prèvia ambiental d’obertura, o la modificació substancial d’una activitat, es presenten un cop finalitzades les obres i les instal•lacions necessàries per dur a terme l’activitat i prèviament a l’inici d’aquesta.
La comunicació de canvi de titularitat de l’activitat, s’ha de presentar davant l’ajuntament una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular derivades de la llicència o de la comunicació són assumides pel nou titular. En defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecte a la llicència o comunicació.
La persona que esdevingui titular ha de manifestar explícitament que manté els requisits i les condicions de funcionament corresponents a l'habilitació que té l'activitat i que se subroga en els drets i obligacions administratius que en deriven.
La titularitat administrativa de l'activitat no pressuposa cap pronunciament pel que fa a les relacions civils o mercantils entre els particulars o a llurs drets sobre l'establiment on s'exerceix. Si hi ha dubtes o discrepàncies que no hagin estat resolts per la jurisdicció competent, es presumeix que les persones que acreditin la titularitat de la possessió de l'establiment on s'exerceix l'activitat són els titulars administratius.

A tenir en compte
Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que us ajudarà.
I recordeu que si no esteu registrats en la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer heu de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones

Quin és el temps de la tramitació/termini de resolució: No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Sentit del silenci: No opera

Observacions:
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col•lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, que no comportarà la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.
Aquest procediment d’esmena és independent i compatible amb un possible procediment sancionador i/o la imposició de multes coercitives.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Normativa relacionada: Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i  control ambiental de les activitats.
Normativa municipal: Ordenança fiscal núm. 8, Reguladora de les taxes per la prestació de serveis d’intervenció administrativa de les activitats.

Quant costa fer el tràmit?

Quina documentació he de presentar?

Annex II: Declaració responsable del/de la tècnic redactor i executor del projecte de l’activitat, si la documentació tècnica no està visada pel col•legi professional.

L'execució del tràmit inclou la declaració responsable següent:

•    Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
•    Que l’activitat és compatible amb el planejament urbanístic
•    Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com tota la documentació que s’adjunta



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable




Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració