Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


SOL·LICITUD D'INICIATIVA POPULAR DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA (EN CONSTRUCCIÓ)

Mitjà que té la ciutadania perquè l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació

qrcodetelemàtic presentialpresencial

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Les iniciatives ciutadanes són un mitjà amb el qual la ciutadania intervé a fi que l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació d’interès general i competència municipal.
La iniciativa reconeix la capacitat de les persones per ser agents actius en allò que afecta el conjunt de la comunitat afavorint el protagonisme ciutadà a l’hora de definir prioritats o necessitats a l’agenda política de la ciutat.
A partir d’una mobilització col·lectiva i d’una recollida de signatures, la iniciativa ciutadana permet promoure:

    • La realització d’un procés de participació.
    • La realització d’una audiència pública.
    • La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens.
    • La creació d’un òrgan de participació.
    • La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan col·legiat diferent del ple.
    • L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general.
    • La celebració d’una consulta ciutadana.

Per a la tramitació d’una iniciativa popular és necessari que obtingui el suport mínim de les signatures degudament acreditades següents:

    • La realització d’un procés de participació, 1%.
    • La realització d’una audiència pública, 1%.
    • La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens, 5%.
    • La creació d’un òrgan de participació, 5%.
    • La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan diferent del ple, 1%.
    • L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general, 10%.
    • La celebració d’una consulta ciutadana per via de referèndum, el que es requereixi a la seva normativa específica.
    • La celebració d’una consulta ciutadana no referendària, 2% de les persones cridades a participar, amb un mínim de 5.000 signatures.

Quin és el temps de tramitació?

En un termini màxim de trenta dies a comptar des de la presentació de la sol·licitud d’iniciativa, se li comunicarà a la Comissió Promotora la seva admissió a tràmit i la validació de la proposta de plecs o la seva inadmissió a tràmit, que haurà de ser motivada.

Quina documentació he de presentar?

En el cas que la iniciativa provingui d’una entitat és necessari adjuntar  a la sol·licitud un certificat de l’acta de la reunió en què s’hagi acordat promoure la iniciativa popular, signat pel seu secretari o per la seva secretària i pel president o per la presidenta.



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Departament responsable

  • Secretaria General



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració