Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Mitjà que té la ciutadania perquè l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació
telemàtic presencial correu postal Requereix acreditar representacióTelemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Poden promoure la iniciativa:
Persones de més 18* anys empadronades a Reus a través d'una
Comissió Promotora formada per un mínim de 3 persones, encarregades
de redactar i presentar la proposta i recollir signatures.
Els membres de la comissió promotora no poden ser regidors/es ni diputats/des.
Entitats o associacions, inscrites al Registre Municipal d’Entitats de Reus. En aquest cas, també s’haurà de designar la «Comissió Promotora».
La Comissió Promotora presenta la sol·licitud d’admissió de la iniciativa popular i la proposta de plecs per a la recollida de signatures al registre de l’Ajuntament, indicant qui és la persona representant de la Comissió.
Esperar que l’Ajuntament comuniqui al representant de la Comissió si s’admet o no a tràmit la iniciativa.
L'Ajuntament disposa d'un termini màxim de 30 dies per emetre aquesta resolució.
Si s'admet a tràmit la iniciativa, la Comissió ha de recollir i presentar en 3 mesos les signatures necessàries en funció del tipus d’iniciativa i presentar-les al registre mitjançant el tràmit d'aportar o esmenar documentació a un expedient.
Les persones signants hauran de ser majors d’edat i empadronades a Reus.
Comprovada la validesa de les signatures presentades, la iniciativa en qüestió s’elevarà al Ple de l’Ajuntament per al seu debat i votació.
Les iniciatives ciutadanes són un mitjà amb el qual la ciutadania intervé a fi que l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació d’interès general i competència municipal.
La iniciativa reconeix la capacitat de les persones per ser agents actius en allò que afecta el conjunt de la comunitat afavorint el protagonisme ciutadà a l’hora de definir prioritats o necessitats a l’agenda política de la ciutat.
A partir d’una mobilització col·lectiva i d’una recollida de signatures, la iniciativa ciutadana permet promoure:
• La realització d’un procés de participació.
• La realització d’una audiència pública.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens.
• La creació d’un òrgan de participació.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan col·legiat diferent del ple.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general.
• La celebració d’una consulta ciutadana.
Per a la tramitació d’una iniciativa popular és necessari que obtingui el suport mínim de les signatures degudament acreditades següents:
• La realització d’un procés de participació, 1%.
• La realització d’una audiència pública, 1%.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens, 5%.
• La creació d’un òrgan de participació, 5%.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan diferent del ple, 1%.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general, 10%.
• La celebració d’una consulta ciutadana per via de referèndum, el que es requereixi a la seva normativa específica.
• La celebració d’una consulta ciutadana no referendària, 2% de les persones cridades a participar, amb un mínim de 5.000 signatures.
Previament a la recollida de signatures, cal presentar una proposta a l'Ajuntament (tal i com indica als passos del tràmit).
Normativa relacionada
Reglament de Participació Ciutadana
En un termini màxim de trenta dies a comptar des de la presentació de la sol·licitud d’iniciativa, se li comunicarà a la Comissió Promotora la seva admissió a tràmit i la validació de la proposta de plecs o la seva inadmissió a tràmit, que haurà de ser motivada.
Cal adjuntar una proposta que l'Ajuntament estudiarà previament a presentar les signatures. El model el trobaràs a l'apartat "Impresos relacionats"
En el cas que la iniciativa provingui d’una entitat és necessari adjuntar a la sol·licitud un certificat de l’acta de la reunió en què s’hagi acordat promoure la iniciativa popular, signat pel seu secretari o per la seva secretària i pel president o per la presidenta.
Una vegada l'Ajuntament aprovi la proposta es podran aportar les signatures mitjançant el tràmit d'aportar o esmenar documentació a un expedient.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració