Buscador de la Sede Electrónica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Buscador de la Sede Electrónica
Ajuntament de Reus
Medio que tiene la ciudadanía para que el Ayuntamiento lleve a cabo una determinada actuación
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Poden promoure la iniciativa:
Persones de més 18* anys empadronades a Reus a través d'una
Comissió Promotora formada per un mínim de 3 persones, encarregades
de redactar i presentar la proposta i recollir signatures.
Els membres de la comissió promotora no poden ser regidors/es ni diputats/des.
Entitats o associacions, inscrites al Registre Municipal d’Entitats de Reus. En aquest cas, també s’haurà de designar la «Comissió Promotora».
La Comissió Promotora presenta la sol·licitud d’admissió de la iniciativa popular i la proposta de plecs per a la recollida de signatures al registre de l’Ajuntament, indicant qui és la persona representant de la Comissió.
Esperar que l’Ajuntament comuniqui al representant de la Comissió si s’admet o no a tràmit la iniciativa.
L'Ajuntament disposa d'un termini màxim de 30 dies per emetre aquesta resolució.
Si s'admet a tràmit la iniciativa, la Comissió ha de recollir i presentar en 3 mesos les signatures necessàries en funció del tipus d’iniciativa i presentar-les al registre mitjançant el tràmit d'aportar o esmenar documentació a un expedient.
Les persones signants hauran de ser majors d’edat i empadronades a Reus.
Comprovada la validesa de les signatures presentades, la iniciativa en qüestió s’elevarà al Ple de l’Ajuntament per al seu debat i votació.
Les iniciatives ciutadanes són un mitjà amb el qual la ciutadania intervé a fi que l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació d’interès general i competència municipal.
La iniciativa reconeix la capacitat de les persones per ser agents actius en allò que afecta el conjunt de la comunitat afavorint el protagonisme ciutadà a l’hora de definir prioritats o necessitats a l’agenda política de la ciutat.
A partir d’una mobilització col·lectiva i d’una recollida de signatures, la iniciativa ciutadana permet promoure:
• La realització d’un procés de participació.
• La realització d’una audiència pública.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens.
• La creació d’un òrgan de participació.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan col·legiat diferent del ple.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general.
• La celebració d’una consulta ciutadana.
Per a la tramitació d’una iniciativa popular és necessari que obtingui el suport mínim de les signatures degudament acreditades següents:
• La realització d’un procés de participació, 1%.
• La realització d’una audiència pública, 1%.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens, 5%.
• La creació d’un òrgan de participació, 5%.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan diferent del ple, 1%.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general, 10%.
• La celebració d’una consulta ciutadana per via de referèndum, el que es requereixi a la seva normativa específica.
• La celebració d’una consulta ciutadana no referendària, 2% de les persones cridades a participar, amb un mínim de 5.000 signatures.
Previament a la recollida de signatures, cal presentar una proposta a l'Ajuntament (tal i com indica als passos del tràmit).
Normativa relacionada
Reglament de Participació Ciutadana
En un termini màxim de trenta dies a comptar des de la presentació de la sol·licitud d’iniciativa, se li comunicarà a la Comissió Promotora la seva admissió a tràmit i la validació de la proposta de plecs o la seva inadmissió a tràmit, que haurà de ser motivada.
Cal adjuntar una proposta que l'Ajuntament estudiarà previament a presentar les signatures. El model el trobaràs a l'apartat "Impresos relacionats"
En el cas que la iniciativa provingui d’una entitat és necessari adjuntar a la sol·licitud un certificat de l’acta de la reunió en què s’hagi acordat promoure la iniciativa popular, signat pel seu secretari o per la seva secretària i pel president o per la presidenta.
Una vegada l'Ajuntament aprovi la proposta es podran aportar les signatures mitjançant el tràmit d'aportar o esmenar documentació a un expedient.
Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento. span>
¡Ayúdanos a mejorar!
Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.
Haz tu valoración