Buscador de la Seu Electrónica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Buscador de la Seu Electrónica
Mitjà que té la ciutadania perquè l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació
telemático presencialOficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Les iniciatives ciutadanes són un mitjà amb el qual la ciutadania intervé a fi que l’Ajuntament dugui a terme una determinada actuació d’interès general i competència municipal.
La iniciativa reconeix la capacitat de les persones per ser agents actius en allò que afecta el conjunt de la comunitat afavorint el protagonisme ciutadà a l’hora de definir prioritats o necessitats a l’agenda política de la ciutat.
A partir d’una mobilització col·lectiva i d’una recollida de signatures, la iniciativa ciutadana permet promoure:
• La realització d’un procés de participació.
• La realització d’una audiència pública.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens.
• La creació d’un òrgan de participació.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan col·legiat diferent del ple.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general.
• La celebració d’una consulta ciutadana.
Per a la tramitació d’una iniciativa popular és necessari que obtingui el suport mínim de les signatures degudament acreditades següents:
• La realització d’un procés de participació, 1%.
• La realització d’una audiència pública, 1%.
• La introducció d’un o diversos punts per tractar a l’ordre del dia dels plens, 5%.
• La creació d’un òrgan de participació, 5%.
• La demanda d’una proposta d’acord d’un òrgan diferent del ple, 1%.
• L’aprovació d’una disposició normativa de caràcter general, 10%.
• La celebració d’una consulta ciutadana per via de referèndum, el que es requereixi a la seva normativa específica.
• La celebració d’una consulta ciutadana no referendària, 2% de les persones cridades a participar, amb un mínim de 5.000 signatures.
En un termini màxim de trenta dies a comptar des de la presentació de la sol·licitud d’iniciativa, se li comunicarà a la Comissió Promotora la seva admissió a tràmit i la validació de la proposta de plecs o la seva inadmissió a tràmit, que haurà de ser motivada.
En el cas que la iniciativa provingui d’una entitat és necessari adjuntar a la sol·licitud un certificat de l’acta de la reunió en què s’hagi acordat promoure la iniciativa popular, signat pel seu secretari o per la seva secretària i pel president o per la presidenta.
Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.
¡Ayúdanos a mejorar!
Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.
Haz tu valoración