Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Catálogo de Trámites

Buscador de Trámites

Autorització per residir en un habitatge

Autorització signada per la persona propietària, llogatera, usufructuària o persona empadronada



¿Como puedo tramitarlo?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      


Detalle del trámite

Document amb què la persona propietària, llogatera, usufructuària o persona major d’edat empadronada autoritza a residir en un habitatge a altres persones.

Com puc tramitar-ho?  
Per realitzar el tràmit d’alta o de canvi de domicili amb autorització, caldrà demanar cita prèvia trucant per telèfon al 010 o 977 010 010, si es truca des de fora de Reus.
Amb aquesta autorització no caldrà la presència física de la persona que autoritza, només la de la persona que sol·licita inscriure’s al padró o realitzar el canvi d’adreça.
 
Quina documentació he de presentar?
La persona autoritzada haurà de personar-se a l’oficina del padró amb el full d’autorització, degudament emplenat i signat per la persona que l’autoritza a residir a l’habitatge i, a més, caldrà que presenti la següent documentació:
-Document d’identitat en vigor de la persona que l’autoritza a empadronar-se.
-Propi document d’identitat en vigor: DNI o carnet de conduir espanyol. Quan es tracti d’estrangers: original i fotocòpia del NIE en vigor o quan no se’n tingui, passaport en vigor de la persona sol·licitant.
Els ciutadans de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva identitat amb original i fotocòpia del NIE en vigor o Certificat de registre com a ciutadà de la Unió Europea, acompanyat d’un document amb fotografia: passaport o targeta de residència del seu país d’origen en vigor.
-Document acreditatiu de l’habitatge: escriptura de compravenda, contracte de lloguer, factura actual de la companyia de la llum, aigua o gas o rebut de l’IBI emès per l’Ajuntament.
-Quan es tracti de la persona llogatera: contracte de lloguer o rebut d’aigua, gas o electricitat. 
 
Quin és el temps de la tramitació?
Serà immediat, sempre que la persona interessada aporti la documentació requerida.

 



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Població


Trámites vinculados



¿Cómo puedo acceder a toda mi información?

Le recomendamos que acceda a la carpeta si está obligado o se quieres relacionar electrónicamente con el Ayuntamiento de Reus de acuerdo a la ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. En este sistema, podrá encontrar toda la información y estado de sus datos,gestiones,trámites, comunicaciones,expedientesmunicipales, facturas,etc. como interesado si es:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat