Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Autorització per residir en un habitatge

Autorització signada per la persona propietària, llogatera, usufructuària o persona empadronada



Com puc tramitar-ho?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      


Detall del tràmit

Document amb què la persona propietària, llogatera, usufructuària o persona major d’edat empadronada autoritza a residir en un habitatge a altres persones.

Com puc tramitar-ho?  
Per realitzar el tràmit d’alta o de canvi de domicili amb autorització, caldrà demanar cita prèvia trucant per telèfon al 010 o 977 010 010, si es truca des de fora de Reus.
Amb aquesta autorització no caldrà la presència física de la persona que autoritza, només la de la persona que sol·licita inscriure’s al padró o realitzar el canvi d’adreça.
 
Quina documentació he de presentar?
La persona autoritzada haurà de personar-se a l’oficina del padró amb el full d’autorització, degudament emplenat i signat per la persona que l’autoritza a residir a l’habitatge i, a més, caldrà que presenti la següent documentació:
-Original i fotocòpia del document d’identitat en vigor de la persona que l’autoritza a empadronar-se.
-Original i fotocòpia del seu propi document d’identitat en vigor: DNI o carnet de conduir espanyol. Quan es tracti d’estrangers: original i fotocòpia del NIE en vigor o quan no se’n tingui, passaport en vigor de la persona sol·licitant.
Els ciutadans de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva identitat amb original i fotocòpia del NIE en vigor o Certificat de registre com a ciutadà de la Unió Europea, acompanyat d’un document amb fotografia: passaport o targeta de residència del seu país d’origen en vigor.
-Original i fotocòpia del document acreditatiu de l’habitatge: escriptura de compravenda, contracte de lloguer, factura actual de la companyia de la llum, aigua o gas o rebut de l’IBI emès per l’Ajuntament.
-Quan es tracti de la persona llogatera: original i fotocòpia del contracte de lloguer o rebut d’aigua, gas o electricitat. 
 
Quin és el temps de la tramitació?
Serà immediat, sempre que la persona interessada aporti la documentació requerida.


Impresos relacionats



Departament responsable

  • Població


Tràmits vinculats



Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010 977 010 210
ajuntament@reus.cat