Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
FO-2025 Comissió de serveis i caràcter urgent
Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Del 02/04/2025  fins el 15/04/2025
Telemàtic amb identitat digital.
Telemàticament
Accedeix al tràmit, omple el formulari , adjuntant la documentació si s’escau.
Una vegada estigui tot emplenat passaràs a validar i signar.
En aquests moments s’obre un termini per presentar al·legacions i es convoca a la primera prova del procés de selecció.
Objecte:
L’objecte d’aquestes bases i de la convocatòria és la regulació del procés de selecció per a la provisió de cinc llocs de treball d’agent de la Guàrdia Urbana de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Reus.
Requisits de les persones aspirants i exercicis de l’oposició: Veure bases de la convocatòria
Les funcions del lloc de treball són les següents:
1. Protegir les autoritats de la corporació local i vigilar i custodiar els edificis, les instal·lacions i les dependències municipals.
2. Ordenar, senyalitzar i dirigir el trànsit en el nucli urbà, d’acord amb el que estableixen les normes de circulació.
3. Instruir atestats per accidents de circulació esdevinguts dins del nucli urbà, realitzant la comunicació pertinent.
4. Exercir de policia administrativa, a fi d’assegurar el compliment dels reglaments, de les ordenances, dels bans, de les resolucions i de les altres disposicions i actes municipals, d’acord amb la normativa vigent.
5. Exercir de policia judicial, d’acord amb la normativa vigent.
6. Dur a terme diligències de prevenció i actuacions destinades a evitar la comissió d’actes delictuosos, en aquest cas han de comunicar les actuacions dutes a terme a les forces o cossos de seguretat competents.
7. Cooperar en la resolució dels conflictes privats, quan siguin requerits a fer-ho.
8. Vigilar els espais públics.
9. Prestar auxili en accidents, catàstrofes i calamitats públiques, participant, d’acord amb el que disposen les lleis, en l’execució dels plans de protecció civil.
10. Vetllar pel compliment de la normativa vigent en matèria de medi ambient i de protecció de l’entorn.
11. Dur a terme les actuacions destinades a garantir la seguretat viària del municipi.
8. Vetllar per la seva pròpia seguretat i salut en el seu lloc de treball, d’acord amb els procediments establerts al Pla de Prevenció de Riscos Laborals per la Corporació i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
9. Totes aquelles funcions de caràcter general que li siguin atribuïdes en el seu àmbit de l'organització i competències.
Sol•licituds
La sol·licitud per prendre part en el procés selectiu, a la qual s’hi haurà d’acompanyar la documentació acreditativa dels requisits que s’exigeixen per participar-hi així com la dels mèrits al·legats, es dirigiran a la Molt Il·lustre Sra. Alcaldessa de l’Excel·lentíssim Ajuntament de Reus, i, de conformitat l’establert a l’article 28 de l’Ordenança d’Administració Digital de l’Ajuntament de Reus es presentaran per mitjans electrònics (https://seu.reus.cat) en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l’endemà a la data de la publicació de les bases i la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT).
Tanmateix, les sol·licituds es podran presentar en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les bases i la convocatòria d'aquesta selecció es publicaran al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament i a la web municipal http://www.reus.cat i estaran exposades fins el final del termini de la presentació d'instàncies.
Si els dies d'acabament del termini o actuació obligada són festius, les actuacions s'han de fer el dia hàbil següent.
A partir de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT), tots els anuncis successius s'exposaran al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Reus i al web Municipal http://www.reus.cat.
El tribunal qualificador no tindrà en compte altres mèrits que els que es presentin i justifiquin en aquest tràmit.
Per a la presentació telemàtica de la sol•licitud, només és necessari utilitzar una identificació digital. En el cas que no se’n disposi, es pot obtenir facilment l’idcat mòbil, que és una identificació digital segura, fàcil i ràpida d’obtenir. Ho podeu veure el següent vídeo: com obtenir l’idcat mòbil
Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que us ajudarà.
I recordeu que si no esteu registrats en la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer heu de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones
Admissió d’aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini deu dies hàbils, es farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà exposada en el tauler d’edictes electrònic de la corporació i al web municipal http://www.reus.cat.
A la llista provisional s'establirà un termini de deu dies perquè es pugin esmenar els defectes d'admissió. Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini de 30 dies següents, comptats des de la data de finalització del termini per a la seva presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entenen desestimades. Si no es presenten al·legacions o es desestimen la llista de persones admeses i excloses es considerarà definitivament aprovada i no caldrà publicar-la de nou.
Si s’admet alguna al·legació, s’aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses amb les esmenes corresponents. Aquesta resolució serà publicada, al tauler d’edictes electrònic de l’Ajuntament, i al web municipal http://www.reus.cat.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual a les persones aspirants, de conformitat amb l’article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Publicació Bases BOPT de data 01.04.2025
- Per més informació: Veure bases convocatòria
Acabat el termini de presentació de sol·licituds, les esmenes i possibles reclamacions que hagin de presentar-se es faran utilitzant els canals i formulari que trobareu en aquest enllaç;
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració