Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Buscador de la Seu Electrónica


Sol·licitud de bonificació de l’IIVTNU de l'habitatge habitual per transmissió mortis causa

Sol·licitar la bonificació de l’IIVTNU en cas de transmissió mortis causa

qrcodetelemático presentialpresencial envelopecorreo postal reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)

Correu postal

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

L’ objecte és bonificar la quota de l’IIVTNU per la transmissió de l’habitatge habitual realitzada a títol lucratiu per causa de mort, a favor dels descendents i adoptats, els cònjuges i els ascendents i adoptants, i les parelles de fet.

Aquesta sol•licitud s’ha de presentar en el termini de sis mesos, prorrogables per altres sis, comptats des de la data de defunció de la persona causant.

Es tracta d’una bonificació és de caràcter pregat i haurà de ser sol•licitada per l’obligat tributari, d’acord amb el formulari aprovat per aquest tràmit, en el termini de sis mesos prorrogables per altres sis, comptats des de la data del meritament de l’impost.

Aquells terrenys que corresponguin a l’habitatge del subjecte passiu, gaudiran d’una bonificació del:

•    80%, si el valor cadastral del sòl corresponent a l’habitatge no excedeix de 29.000€.
•    50%, si el valor cadastral del sòl corresponent a l’habitatge és superior de 29.000€.

S’entendrà que el terreny transmès és el de l’habitatge del subjecte passiu, quan l’adreça del mateix coincideixi amb la del subjecte passiu que figuri al padró d’habitants i hagi estat el seu domicili habitual durant almenys dos anys anteriors al moment del meritament del tribut. La comprovació del compliment del requisit de l’empadronament es farà d’ofici per l’òrgan administratiu responsable de la tramitació d’aquesta bonificació.

En el cas de parelles de fet, per a gaudir de la bonificació, caldrà que la parella estigui inscrita en un registre oficial o haver formalitzat la seva relació en escriptura pública i s’haurà d’acreditar un mínim de dos anys de convivència o descendència comú.

El gaudiment definitiu d’aquesta bonificació resta condicionat al manteniment de l’adquisició en el patrimoni de l’adquirent, durant el tres anys següents a la mort del causant, amb l’excepció del cas de la mort de l’adquirent dins d’aquest termini.
 

Normativa relacionada
•    Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
•    Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes locals, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març.
•    Ordenança fiscal núm. 6, reguladora de l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana.

Enllaços relacionats

•    Web informativa de l’IIVTNU

 

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Cuál es el tiempo de tramitación?

El termini màxim de resolució i notificació d’aquesta sol•licitud és de sis mesos i el sentit del silenci administratiu és negatiu.

¿Qué documentación debo presentar?

•    Certificat de defunció de la persona causant (En cas de no autoritzar la seva consulta per mitjans telemàtics a altres administracions públiques).
•    Document que acredita la formalització com a parella de fet.
•    Document que acredita la transmissió de l’immoble (en cas que s’hagi fet).



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Rendes i exaccions



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración