Buscador de la Sede Electrónica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Buscador de la Sede Electrónica
Ajuntament de Reus
Formulario para ejercer el derecho de acceso a la información pública prevista en la Ley 19/2014
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Tràmit habilitat per a sol•licitar l’accés a la informació pública municipal, tant administrativa com històrica, no publicada en els portals de transparència o altres webs municipals.
És informació pública tots els continguts o documents, qualsevol que sigui el seu format o suport, que obrin en poder de l’Administració i que hagin estat elaborats o adquirits en l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats.
Supòsits exclosos
No s’utilitzarà aquest tràmit per accedir a informació pública en el següents casos:
• Si voleu fer una proposta o un suggeriment o bé formular una queixa, no heu d’utilitzar aquest canal, sinó l’espai de queixes i suggeriments que trobareu en aquest enllaç : bústia ciutadana
• Quan es tracti d’un interessat/a en un procediment administratiu en curs que vol accedir a la informació que forma part de l’expedient administratiu. En aquest cas cal demanar-lo mitjançant una sol·licitud general
• Dret a la informació dels càrrecs electes.
• Sol•licituds d’accés a informació pública que tenen un règim especial d’accés.
Cal destacar-ne les següents observacions:
• En la sol•licitud no és obligatori justificar cap interès legítim ni motivació per a poder accedir a la informació. En cap cas, la sol•licitud pot demanar l’emissió d’informes, dictàmens, esborranys, notes, etc, sent inadmesa a tràmit, d’acord amb l’article 29 de la llei esmentada.
• El dret d’accés a la informació pública no és un dret absolut i, per tant, només es denegarà la sol•licitud si és d’aplicació algun dels límits regulats per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, és a dir, quan es causi un perjudici a un interès públic o privat superior (perjudicis a menors d’edat, la intimitat, el secret professional, la seguretat pública, etc.).
• En el cas que la seva sol•licitud afecti a drets de terceres persones i aquestes resultin identificades o fàcilment identificables, l’Administració els donarà trasllat de la vostra sol•licitud, per tal que faci les al•legacions oportunes en el termini màxim de 10 dies. En aquest cas, s’informarà al sol•licitant del trasllat de la sol•licitud a terceres persones i de la suspensió del termini per a dictar resolució fins que s’hagin rebut les al•legacions o hagi transcorregut el termini indicat per a presentar-les.
• Si la persona sol•licitant aporta l’autorització de la tercera persona afectada i no hi ha més parts afectades, no és realitzarà el tràmit d’audiència.
Qui la pot demanar?
Mitjançant el formulari, poden exercir el dret d’accés a la informació pública les persones a patir de 16 anys,
a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda.
Termini per resoldre:
El termini màxim en què s'ha de notificar o comunicar la resolució expressa és d'1 mes a comptar des de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre electrònic de l'Ajuntament de Reus, sempre que no es donin cap dels supòsits que puguin ocasionar la suspensió o ampliació del termini esmentat. Transcorregut el termini sense que l'Ajuntament de Reus hagi notificat la resolució, la sol·licitud s'entendrà estimada.
Vies de reclamació:
Contra l'eventual acte presumpte per no haver resolt la sol·licitud en el termini establert legalment, podeu interposar, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la data de compliment del termini per resoldre sense haver-se'n notificat o comunicat la resolució, recurs potestatiu de reposició, d'acord amb l'article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i l'article 38 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Aquesta comunicació també pot ser objecte de reclamació gratuïta i voluntària davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la data de compliment del termini esmentat, d'acord amb el que preveu l'article 42 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
També podeu interposar directament recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la data de compliment del termini esmentat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Normativa relacionada
• Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
• Llei 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i documents.
• Ordenança fiscal núm. 13, reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
Requeriments tècnics per tramitar electrònicament
Pot consultar els requeriments tècnics en la següent pàgina
Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento. span>
¡Ayúdanos a mejorar!
Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.
Haz tu valoración