Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Buscador de la Seu Electrónica


Prestacions econòmiques d'especial urgència en l'àmbit de l'habitatge

Possibilitar la permanència a l'habitatge per prevenir l'exclusió social

qrcodetelemático presentialpresencial

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Habitatge (Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus)

Són prestacions econòmiques d’especial urgència, per afrontar situacions d’emergència en l’àmbit de l’habitatge.
La finalitat d’aquestes prestacions és possibilitar:
    . La permanència en l’habitatge de la persona sol•licitant i de la seva unitat de  convivència
    . L’accés a un nou habitatge, per pèrdua de l’habitatge habitual


Descripció del tràmit:
Hi ha quatre modalitats:
1. Prestació per al pagament del deute de quotes d’amortització hipotecària.
2. Prestació per al pagament del deute de rendes de lloguer.
3. Prestació al lloguer per atendre situacions de pèrdua de l’habitatge habitual.

Requisits generals:

a) Tenir la residència legal a Catalunya.
b) Acreditar la urgència i la especial necessitat de la unitat de convivència de la persona sol•licitant mitjançant l'aportació d'un informe socioeconòmic dels serveis socials d'atenció primària o especialitzada, en la qual es proposi l’atorgament de la prestació per aquest motius.
c) L’habitatge ha de ser la residència habitual i permanent del sol•licitant segons el padró.
d) No tenir la persona sol•licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat o en usdefruit.
e) La unitat de convivència de la persona sol•licitant ha de tenir uns ingressos mensuals no superiors a 2 vegades l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) ponderat,en el cas de persones que viuen soles; no superiors a 2,5 vegades l’IRSC ponderat si es tracta d’unitats de convivència de dos membres o més, i no superiors a 3 vegades l’IRSC ponderat, en el cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència.
f) L’import de les quotes d’amortització del préstec hipotecari o de les rendes de lloguer no pot superar 600€/ mes.
Per a famílies nombroses i per a unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat legalment reconeguda i barem de mobilitat favorable, l’import màxim de la renda mensual és de 900€/mes.
g) Amb l’import de la prestació sol•licitada, cal garantir la liquidació del deute existent.
h) S’ha d’estar en condicions de continuar pagant les rendes de lloguer o les quotes d’amortització hipotecària des del moment en què es resolgui la sol·licitud de la prestació.
i) Pagar el lloguer o les quotes d’amortització hipotecària per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte i rebut emès per l’administrador de la finca o pel propietari, que acrediti l’efectivitat del pagament, com a mínim a partir del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud.

Els requisits específics per a cada modalitat queden recollits a la Resolució TER/4481/2023, de 21 de desembre

Forma de presentació

Telemàticament amb identificació digital a través del següent enllaç
Presencialment a l’Oficina d’Habitatge, Plaça Baluard 1.
Cal demanar cita prèvia per a presentar la sol•licitud, trucant al 977 010 071 o enviant un correu electrònic a [email protected]

Normativa relacionada

RESOLUCIÓ TER/4481/2023, de 21 de desembre, per la qual s'estableixen les condicions d'accés a les prestacions econòmiques d'especial urgència, per afrontar situacions d'emergència en l'àmbit de l'habitatge, i el procediment per concedir-les.

Enllaços relacionats

https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Prestacions-economiques-despecial-urgencia-per-a-lhabitatge?category=&evolutiuTramit=1

 

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Cuál es el tiempo de tramitación?

El termini màxim per a resoldre les sol•licituds i notificar la resolució és de tres mesos a comptar de la data d’entrada de la sol•licitud amb la documentació completa. Transcorregut  aquest termini sense que s’hagi notificat de la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la sol•licitud per silenci administratiu

¿Qué documentación debo presentar?

Sol•licitud degudament emplenada i signada per la persona sol•licitant
La documentació necessària que s'especifica a l'imprès segons sigui el cas.



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados




¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración