Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Prestacions econòmiques d'especial urgència en l'àmbit de l'habitatge

Possibilitar la permanència a l'habitatge per prevenir l'exclusió social



Com puc tramitar-ho?

Presencial: Oficina d'Habitatge - Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus      Sol.licitar cita prèvia



Detall del tràmit

La finalitat es possibilitar la permanència a l’habitatge per prevenir l’exclusió social que pot suposar la pèrdua de l’habitatge habitual i permanent.
Aquestes prestacions s’adrecen a persones en situació de risc i tenen caràcter de prestacions econòmiques d’urgència social.

Hi ha tres modalitats
Prestació per al pagament del deute de quotes d’amortització hipotecària.
Prestació per al pagament del deute de rendes de lloguer.
Prestació al lloguer per a persones que han perdut l’habitatge conseqüència d’un procés de desnonament o d’execució hipotecària.

Requisits d’accès:
a) La unitat de convivència de la persona sol•licitant ha de tenir uns ingressos mensuals no superiors a dues vegades l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) ponderat.
b) No tenir la persona sol•licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat,
c)L’habitatge ha de ser la residència habitual i permanent del sol•licitant segons el padró.
d) Cal acreditar la urgència i la especial necessitat de la unitat de convivència de la persona sol•licitant mitjançant l’aportació d’un informe socioeconòmic dels serveis socials d’atenció primària o especialitzada.
Els requisits específics per a cada modalitat queden recollits a la Resolució TES/7/2016, de 4 de gener.

On puc tramitar-ho?
Prèviament cal demanar cita prèvia per a presentar la sol•licitud a través dels següents canals:
• Trucant al telèfon 010 (o 977.010.010 si es truca des de mòbil o des de fora de Reus) i marcar l’opció 2
• Per internet a través d’aquest enllaç cita prèvia

Quina documentació he de presentar?
Sol•licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors d’edat.
La documentació necessària que s’especifica a l’imprès segons sigui el cas.
 
Quin és el temps de la tramitació?
El termini per a resoldre i notificar la resolució és de 3 mesos a partir de la data de presentació de la sol•licitud.
 
Normativa relacionada
RESOLUCIÓ TES/7/2016, de 4 de gener, per la qual s’estableixen les condicions d’accés a les prestacions econòmiques d’especial urgència per afrontar situacions d’emergència en l’àmbit de l’habitatge, i el procediment per concedir-les.

 



Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  


Impresos relacionats



Tràmits vinculats



Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010 977 010 210
ajuntament@reus.cat