Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Catálogo de Trámites

Buscador de Trámites

OVP - Permís d'Ocupació provisional i justificada de via pública

Permís d'ocupació provisional de la via pública mudança, reparacions, obres o manteniment.



¿Como puedo tramitarlo?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Telemàtic amb identitat digital
      



Detalle del trámite

El tràmit permet demanar un permís d’ocupació de l’espai públic per realitzar mudances o ocupacions puntuals de la via pública que comporten prohibició de l’estacionament, tall de carrer o simplement ocupació de la Via Pública, amb un màxim de 5 dies, no prorrogables.

S’entén per ocupació puntual de la Via Pública, en cas de mudança, aquelles ocupacions per trasllat o canvi dins del terme municipal de Reus, o entre aquest i altres localitats i viceversa, així com també la realització de petits treballs en façanes, voreres i que comportin una reserva d’espai de caràcter puntual a la via pública, sigui o no senyalitzada.

Si es preveu que aquests treballs poden provocar una restricció important del trànsit o, fins i tot, el tall d’un carrer, comportarà també la intervenció d’agents de la Guàrdia Urbana.

Com es fa el tràmit de la sol·licitud?
- Empleneu el formulari i confirmeu-ne les dades que sol·liciteu, tenint en compte que és necessari un interval mínim de 8 dies naturals des de la presentació de la sol·licitud en el Registre general de l’Ajuntament i la data en que sol·liciteu l’ocupació de la via pública.
Si el permís requereix documentació justificativa, ja sigui per obres (llicència pertinent) o per fer ús de maquinària (elevadors, tisores, camions grua, etc...), adjunteu la documentació de les característiques tècniques i matrícula del vehicle o aparell necessari per dur a terme els treballs.
- Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al Registre telemàtic o presencial segons procedeixi.
 

I després...
•    Si adjunteu documentació l’Ajuntament revisarà la documentació annexada i en el cas que no sigui correcta, us ho farà saber per tal que pugueu esmenar-la.
•    Si les dates o hores demanades no poden concedir-se, l’Ajuntament us ho farà saber per tal que pugueu esmenar-les.
•    Imprimiu el justificant de la sol·licitud del permís (document resultant) en PDF o descarregueu-lo en el vostre ordinador o dispositiu electrònic, una vegada realitzada la sol·licitud.
•    Un cop us sigui concedit el permís, d’acord amb el departament de Mobilitat i Circulació de la Guàrdia Urbana, rebreu la resolució d’Autorització i la Carta de pagament per fer efectiva la liquidació de les taxes corresponents.
•    El dia dels treballs haureu de disposar del document d’Autorització de l’Ocupació de la Via Pública en el lloc de les tasques per si us el demanen.

Qui ho pot demanar?
La persona interessada,  l’empresa encarregada de la realització de la mudança o de la realització de la petita reparació o la persona autoritzada.



¿Cuánto cuesta hacer el trámite?



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Mobilitat


Trámites vinculados



Accede a carpeta

Si quieres acceder a tu espacio personal para cualquier consulta o gestión, accede a carpeta en función de tu perfil:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat