Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Ajuntament de Reus

Alta al Registre Municipal d'Entitats

Inscripció en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC)

qrcodetelemàtic reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

El Registre Municipal d’entitats ciutadanes té per objecte fomentar l’associacionisme i la participació en el municipi de les entitats que, sense ànim de lucre, representin interessos socials d’àmbit general o sectorial.

Només les associacions que estiguin inscrites en el Registre Municipal d’entitats podran exercir els drets que la Llei i el Reglament del Registre reconeixen a les associacions ciutadanes.

Conformació del Registre:
El Registre Municipal d’entitats ciutadanes estarà compost d’un fitxer que contindrà les dades esmentades, llurs corresponents modificacions i una relació dels ajuts municipals que s’atorguin a cada entitat.
Les dades contingudes en el Registre Municipal d’entitats ciutadanes que no afectin la intimitat de les persones seran públiques.
 
Procediment d’inscripció:
Les inscripcions es faran a sol·licitud de les entitats interessades mitjançant un imprès normalitzat i hauran d’aportar les següents dades i documentació:
 

Els estatuts de l’entitat amb el número d’inscripció en el Registre General d’Associacions o altres registres públics. (ho consultarà l’Ajuntament, no cal adjuntar-lo)

  •     El NIF de l’entitat.(ho consultarà l’Ajuntament, no cal adjuntar-lo)
  •     El domicili social de l’entitat.
  •     El nom de les persones que ocupin càrrecs directius.
  •     El nombre de socis de l’entitat.
  •     Programa d’activitats de l’entitat

Per registrar la teva entitat cal prèviament l’entitat estigui donada d’alta en la base de dades de persones, pots fer-ho a través d’aquest enllaç

Per qualsevol incidència o consulta, pots posar-te en contacte amb la Regidoria de Relacions Cíviques al 977.010.029 o a través del correu electrònic a relacionsciviques@reus.cat

Recorda que l’entitat és la persona interessada en la tramitació i és una persona jurídica. De conformitat amb l’art. 14 de la Llei 39/2915, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, al ser un tràmit adreçat a persones jurídiques el canal de tramitació és per mitjans electrònics.
Si tens dubtes de com fer el tràmit, l’Ajuntament posa a la teva disposició una guia per a entitats, dins de l’espai d’aprenentatge digital, visita aquest  enllaç
 
Regulació:
Està regulat pel Reglament del Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.

Es podran inscriure en el Registre Municipal d’Entitats totes les associacions culturals, de veïns i d’altres que prèviament s’hagin constituït com a tal i estiguin inscrites en el Registre d’associacions de la Generalitat.

Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  

Quina documentació he de presentar?

Programa d’activitats de l’any en curs.



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Departament responsable

  • Àrea de Relacions Ciutadanes



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració