Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Buscador de la Seu Electrónica


Alta al Registre Municipal d'Entitats

Inscripció en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes (RMEC)

qrcodetelemático reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

El Registre Municipal d’entitats ciutadanes té per objecte fomentar l’associacionisme i la participació en el municipi de les entitats que, sense ànim de lucre, representin interessos socials d’àmbit general o sectorial.

Només les associacions que estiguin inscrites en el Registre Municipal d’entitats podran exercir els drets que la Llei i el Reglament del Registre reconeixen a les associacions ciutadanes.

Conformació del Registre:
El Registre Municipal d’entitats ciutadanes estarà compost d’un fitxer que contindrà les dades esmentades, llurs corresponents modificacions i una relació dels ajuts municipals que s’atorguin a cada entitat.
Les dades contingudes en el Registre Municipal d’entitats ciutadanes que no afectin la intimitat de les persones seran públiques.
 
Procediment d’inscripció:
Les inscripcions es faran a sol·licitud de les entitats interessades mitjançant un imprès normalitzat i hauran d’aportar les següents dades i documentació:
 

Els estatuts de l’entitat amb el número d’inscripció en el Registre General d’Associacions o altres registres públics. (ho consultarà l’Ajuntament, no cal adjuntar-lo)

  •     El NIF de l’entitat.(ho consultarà l’Ajuntament, no cal adjuntar-lo)
  •     El domicili social de l’entitat.
  •     El nom de les persones que ocupin càrrecs directius.
  •     El nombre de socis de l’entitat.
  •     Programa d’activitats de l’entitat

Per registrar la teva entitat cal prèviament l’entitat estigui donada d’alta en la base de dades de persones, pots fer-ho a través d’aquest enllaç

Per qualsevol incidència o consulta, pots posar-te en contacte amb la Regidoria de Relacions Cíviques al 977.010.029 o a través del correu electrònic a [email protected]

Recorda que l’entitat és la persona interessada en la tramitació i és una persona jurídica. De conformitat amb l’art. 14 de la Llei 39/2915, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, al ser un tràmit adreçat a persones jurídiques el canal de tramitació és per mitjans electrònics.
Si tens dubtes de com fer el tràmit, l’Ajuntament posa a la teva disposició una guia per a entitats, dins de l’espai d’aprenentatge digital, visita aquest  enllaç
 
Regulació:
Està regulat pel Reglament del Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.

Es podran inscriure en el Registre Municipal d’Entitats totes les associacions culturals, de veïns i d’altres que prèviament s’hagin constituït com a tal i estiguin inscrites en el Registre d’associacions de la Generalitat.

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Qué documentación debo presentar?

Programa d’activitats de l’any en curs.



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Departamento responsable

  • Regidoria de Relacions cíviques



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración