Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Comunicació prèvia inici, modificació o canvi de titularitat centres de culte LLei 16/2009
Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Telemàtic amb identitat digital.
Per a què serveix aquest tràmit ?
Els centres de culte, són l’edifici o local de concurrència pública, de titularitat pública o privada, reconegut, declarat o certificat per l’església, la confessió o la comunitat religiosa respectiva reconeguda legalment d’acord amb la Llei Orgànica 7/1980, de 5 de julio, de llibertat religiosa, i destinat principalment i de manera permanenta l’exercici col•lectiu d’activitats de culte.
Ha d'esser possible l'ús als terrenys on es pretengui desenvolupar l'activitat i estant sotmeses al regim de Comunicació prèvia.
Quan el centre de culte tingui una superfície superior a 500m2 i l’aforament superi les 500 persones, amb caràcter previ a la presentació de la comuniació prèvia, cal sol•licitar Informe de prevenció d’incendis per a activitats en règim de comuniació prèvia.
Mitjançant aquesta comunicació, la persona interessada, posa en coneixement de l’Administració l’inici de l'activitat, adjuntant la corresponent documentació, segons escaigui, acreditativa del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l‘exercici de l’activitat de centre dee culte.
Com puc tramitar-ho?
Telemàticament via Finestreta Unica Empresarial (FUE)
Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que us ajudarà.
I recordeu que si no esteu registrats en la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer heu de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones.
Observacions:
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col•lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Normativa relacionada
Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.
Decret 94/2010, de 20 de juliol, de desplegament de lei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte,
Llei Orgànica 7/1980, de 5 de julio, de llibertat religiosa
Normativa municipal: Ordenança fiscal núm. 8, Reguladora de les taxes per la prestació de serveis d’intervenció administrativa de les activitats.
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
- En cas de comunicar un canvi de titularitat, només s’haurà de presentar el mateix formulari, marcant la modalitat de canvi de nom.
- L'execució del tràmit inclou la declaració responsable següent:
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració