Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Buscador de la Seu Electrónica


Ajuntament de Reus

Matrimonis de caràcter civil a celebrar a la Sala de Plens de l'Ajuntament

Sol·licitud per celebrar cerimònia de casament civil a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Reus

qrcodetelemático presentialpresencial reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Iniciar l'expedient

Cal anar previament al Registre Civil o notaria per tramitar l'expedient, tu esculls a on, els dos son vàlids.

2

Posar-se en contacte amb l'Ajuntament per concretar dia i hora

Ara ja pots posar-te en contacte amb els serveis d Alcaldia pel correu electrònic matrimoniscivils@reus.cat  o anar presencialment en horari de 9h a 14h

3

Iniciar el tràmit

Inicia el tràmit administratiu amb l'Ajuntament de forma telemàtica o presencial ( amb cita prèvia), cal que adjuntis l'autorització del Registre Civil o de la notaria

4

Concretar els detalls de la cerimònia

Concreta els detalls de la cerimònia amb el servei d'Alcaldia

5

Celebrar del matrimoni

Personar-se a l'Ajuntament el dia i hora pactats

6

Rebre la inscripció al Registre Civil

Realitzada la celebració es procedirà a fer la inscripció al Registre Civil i rebràs el comprovant

Aquest tràmit va dirigit a tota persona que vulgui casar-se civilment a l’Ajuntament de Reus. Els casaments se celebren a la Sala de Plens de l’Ajuntament.

L’Alcaldessa és qui té la potestat de celebrar casaments civils. Tanmateix, aquesta potestat pot ésser delegada en els/les regidors/es de l’Ajuntament.

Les parelles interessades s’han d’adreçar al Registre Civil (edifici dels Jutjats, a l’avinguda Marià Fortuny,73) o a una notaria per inciar els tràmits i fer constar que desitgen casar-se a l’Ajuntament.

Posteriorment  cal posar-se en contacte amb el correu matrimoniscivils@reus.cat de l’alcaldia per concretar el dia i l’hora disponible per fer la cel.lebració.

Amb el vist-i-plau de l’Alcaldia, es pot iniciar el tràmit.

Quan es pot sol·licitar?
És pot sol·licitar durant tot l’any. Després d’haver iniciat l’expedient de sol.licitud de matrimonil.

Normativa relacionada
- Llei 35/1994, de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d’autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
- Instrucció de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notariat, sobre autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.

Espai, dies i taxa fixada:
Els matrimonis civils a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Reus se celebren un dissabte al mes, en horari de matí, i sempre que no coincideixi amb actes institucionals. Es pot consultar el calendari de dies disponibles a l’apartat "Documentació i impresos".
Cal abonar una taxa, d’acord amb l’ordenança fiscal núm. 19, reguladora de la taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals.

Tant la decoració addicional del Saló de Plens, com la música i els professionals fotògrafs seran contractats pels contraents i la despesa anirà al seu càrrec.

Atès que està prohibit alimentar els animals a la via pública, no es podrà llençar arròs a la sortida de les celebracions matrimonials.

 

 

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

¿Qué documentación debo presentar?

Cal adjuntar l'autorització del Registre Civil o d'una notaria.
Annex I signat pels contraents i pels testimonis.
En el cas de persones que tinguin DNI o NIE, caldrà adjuntar el passaport (només les pàgines on es poden llegir les dades perosnals i la signatura), ja siguin contraents o testimonis.



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Serveis Alcaldia



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración