Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Sol·licitud per celebrar cerimònia de casament civil a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Reus
telemàtic presencial Requereix acreditar representacióSi actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Cal anar previament al Registre Civil o notaria per tramitar l'expedient, tu esculls a on, els dos son vàlids.
Ara ja pots posar-te en contacte amb els serveis d Alcaldia pel correu electrònic matrimoniscivils@reus.cat o anar presencialment en horari de 9h a 14h
Inicia el tràmit administratiu amb l'Ajuntament de forma telemàtica o presencial ( amb cita prèvia), cal que adjuntis l'autorització del Registre Civil o de la notaria
Concreta els detalls de la cerimònia amb el servei d'Alcaldia
Realitzada la celebració es procedirà a fer la inscripció al Registre Civil i rebràs el comprovant
Aquest tràmit va dirigit a tota persona que vulgui casar-se civilment a l’Ajuntament de Reus. Els casaments se celebren a la Sala de Plens de l’Ajuntament.
L’Alcaldessa és qui té la potestat de celebrar casaments civils. Tanmateix, aquesta potestat pot ésser delegada en els/les regidors/es de l’Ajuntament.
Les parelles interessades s’han d’adreçar al Registre Civil (edifici dels Jutjats, a l’avinguda Marià Fortuny,73) o a una notaria per inciar els tràmits i fer constar que desitgen casar-se a l’Ajuntament.
Posteriorment cal posar-se en contacte amb el correu matrimoniscivils@reus.cat de l’alcaldia per concretar el dia i l’hora disponible per fer la cel.lebració.
Amb el vist-i-plau de l’Alcaldia, es pot iniciar el tràmit.
Quan es pot sol·licitar?
És pot sol·licitar durant tot l’any. Després d’haver iniciat l’expedient de sol.licitud de matrimonil.
Normativa relacionada
- Llei 35/1994, de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d’autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
- Instrucció de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notariat, sobre autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
Espai, dies i taxa fixada:
Els matrimonis civils a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Reus se celebren un dissabte al mes, en horari de matí, i sempre que no coincideixi amb actes institucionals. Es pot consultar el calendari de dies disponibles a l’apartat "Documentació i impresos".
Cal abonar una taxa, d’acord amb l’ordenança fiscal núm. 19, reguladora de la taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals.
Tant la decoració addicional del Saló de Plens, com la música i els professionals fotògrafs seran contractats pels contraents i la despesa anirà al seu càrrec.
Atès que està prohibit alimentar els animals a la via pública, no es podrà llençar arròs a la sortida de les celebracions matrimonials.
Cal adjuntar l'autorització del Registre Civil o d'una notaria.
Annex I signat pels contraents i pels testimonis.
En el cas de persones que tinguin DNI o NIE, caldrà adjuntar el passaport (només les pàgines on es poden llegir les dades perosnals i la signatura), ja siguin contraents o testimonis.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració