Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

Cercador de la Seu electrònica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Matrimonis de caràcter civil a celebrar a la Sala de Plens de l'Ajuntament

Sol·licitud per celebrar cerimònia de casament civil a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Reus

qrcodetelemàtic presentialpresencial reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Iniciar l'expedient

Cal anar previament al Registre Civil o notaria per tramitar l'expedient, tu esculls a on, els dos son vàlids.

2

Posar-se en contacte amb l'Ajuntament per concretar dia i hora

Ara ja pots posar-te en contacte amb els serveis d Alcaldia pel correu electrònic matrimoniscivils@reus.cat  o anar presencialment en horari de 9h a 14h

3

Iniciar el tràmit

Inicia el tràmit administratiu amb l'Ajuntament de forma telemàtica o presencial ( amb cita prèvia), cal que adjuntis l'autorització del Registre Civil o de la notaria

4

Concretar els detalls de la cerimònia

Concreta els detalls de la cerimònia amb el servei d'Alcaldia

5

Celebrar del matrimoni

Personar-se a l'Ajuntament el dia i hora pactats

6

Rebre la inscripció al Registre Civil

Realitzada la celebració es procedirà a fer la inscripció al Registre Civil i rebràs el comprovant

Aquest tràmit va dirigit a tota persona que vulgui casar-se civilment a l’Ajuntament de Reus. Els casaments se celebren a la Sala de Plens de l’Ajuntament.

L’Alcaldessa és qui té la potestat de celebrar casaments civils. Tanmateix, aquesta potestat pot ésser delegada en els/les regidors/es de l’Ajuntament.

Les parelles interessades s’han d’adreçar al Registre Civil (edifici dels Jutjats, a l’avinguda Marià Fortuny,73) o a una notaria per inciar els tràmits i fer constar que desitgen casar-se a l’Ajuntament.

Posteriorment  cal posar-se en contacte amb el correu matrimoniscivils@reus.cat de l’alcaldia per concretar el dia i l’hora disponible per fer la cel.lebració.

Amb el vist-i-plau de l’Alcaldia, es pot iniciar el tràmit.

Quan es pot sol·licitar?
És pot sol·licitar durant tot l’any. Després d’haver iniciat l’expedient de sol.licitud de matrimonil.

Normativa relacionada
- Llei 35/1994, de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d’autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
- Instrucció de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notariat, sobre autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.

Espai, dies i taxa fixada:
Els matrimonis civils a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Reus se celebren un dissabte al mes, en horari de matí, i sempre que no coincideixi amb actes institucionals. Es pot consultar el calendari de dies disponibles a l’apartat "Documentació i impresos".
Cal abonar una taxa, d’acord amb l’ordenança fiscal núm. 19, reguladora de la taxa per la utilització de béns i instal·lacions municipals.

Tant la decoració addicional del Saló de Plens, com la música i els professionals fotògrafs seran contractats pels contraents i la despesa anirà al seu càrrec.

Atès que està prohibit alimentar els animals a la via pública, no es podrà llençar arròs a la sortida de les celebracions matrimonials.

 

 

Quant costa fer el tràmit?

Quina documentació he de presentar?

Cal adjuntar l'autorització del Registre Civil o d'una notaria.
Annex I signat pels contraents i pels testimonis.
En el cas de persones que tinguin DNI o NIE, caldrà adjuntar el passaport (només les pàgines on es poden llegir les dades perosnals i la signatura), ja siguin contraents o testimonis.



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Serveis Alcaldia



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració