Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

Buscador de la Sede Electrónica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Registro de solicitantes de viviendas con protección oficial

Descripción del procedimiento de inscripción en el registro de VPO

qrcodetelemático presentialpresencial

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Servei d'Habitatge - Oficina de Rehabilitació de Reus i Baix Camp (Cr Escorxador, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Llegir els requisits d'inscripció al registre de sol·licitants d'Habitatge de Protecció Oficial

.

2

Fer la inscripció al RSHPO

.

3

Esperar a rebre la notificació de la inscripció al RSHPO

Un vegada inscrit al RSHPO, podem participar en els processos d’adjudicació aquells sol·licitants que compleixin els requisits exigits i hi estiguin inscrits abans de l’inici del procediment d’adjudicació en qüestió.

Estar inscrit al  Registre de sol•licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya (RSHPOC) és un requisit imprescindible  per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial i també per a optar a un dels habitatges de la Borsa de Lloguer Social.
 
Termini de presentació:
Permanent
 
Requisits d’inscripció
- Ser major d’edat o estar emancipat.
- Tenir capacitat per obligar-se contractualment.
- Estar empadronat en un municipi de Catalunya.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret 106/2009, de 19 de maig.
- Complir el límit d’ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial.

- No trobar-se en les circumstàncies d’exclusió previstes al Decret 106/2009, de 19 de maig.

Aquests requisits s’han de complir en el moment de presentació de la sol•licitud d’inscripció i mantenir-se durant el període de vigència de la inscripció (2 anys).

Quina documentació he de presentar?

- Sol•licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin   majors d’edat.
- Declaració responsable del sol•licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.(model normalitzat)
- NIE vigent, si és el cas.
- Llibre de família, si s’escau.
La resta de documentació addicional que cal lliurar depèn en cada cas de la situació específica que calgui acreditar; per exemple, en el cas de persones separades o divorciades, han d’aportar el conveni regulador i la sentència que l’aprova.
 
Quant costa fer el tràmit?
El tràmit és gratuït
 
Quin és el temps de la  tramitació?
El termini per a resoldre i notificar la resolució d’inscripció és de 3 mesos a partir de la data de presentació de la sol•licitud.

Normativa relacionada
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge modificada per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de Promoció de l’Activitat Econòmica.
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Decret 106/ 2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol•licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d’adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.

Enllaços relacionats

http://www.registresolicitants.cat/registre/paginas/02_Sghp.jsp

Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable




¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración