Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Descripció del procediment d'inscripció al registre d'HPO
presencialOficina d'Habitatge (Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus)
Estar inscrit al Registre de sol•licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya (RSHPOC) és un requisit imprescindible per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial i també per a optar a un dels habitatges de la Borsa de Lloguer Social.
Termini de presentació:
Permanent
Requisits d’inscripció
- Ser major d’edat o emancipat.
- Tenir capacitat per obligar-se contractualment
- Estar empadronat a Reus.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret 106/2009, de 19 de maig.
- Complir el límit d’ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial.
Aquests requisits s’han de complir en el moment de presentació de la sol•licitud d’inscripció i mantenir-se durant el període de vigència de la inscripció (1 any).
Com puc tramitar-ho:
Cal demanar cita prèvia per a presentar la sol•licitud, al 977 010 071.
La inscripció suposa dues accions:
1. Pre-inscripció. S’ha de fer de manera telemàtica introduint directament les dades a l’aplicació de la seu electrònica
2. Inscripció. Només es pot fer presencialment a l’Oficina d’Habitatge, cr. Rosselló, 3 (entrada plaça Baluard) de Reus o a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Av. Vidal i Barraquer, 12-14 de Tarragona
Amb la pre-inscripció la persona interessada només queda registrada, però en cap cas inscrita fins que no presenti la sol•licitud impresa, complimentada i signada per totes les persones majors d’edat que integren la unitat de convivència.
Quina documentació he de presentar?
- Sol•licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors d’edat.
- Declaració responsable del sol•licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.
- Autorització d’obtenció de dades per procediments electrònics per a la tramitació de la inscripció al registre de sol•licitants d’HPO signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors de 16 anys.
- NIE vigent, si és el cas.
- Llibre de família, si s’escau.
La resta de documentació addicional que cal lliurar depèn en cada cas de la situació específica que calgui acreditar; per exemple, en el cas de persones separades o divorciades, han d’aportar el conveni regulador i la sentència que l’aprova.
Quant costa fer el tràmit?
El tràmit és gratuït
Quin és el temps de la tramitació?
El termini per a resoldre i notificar la resolució d’inscripció és de 3 mesos a partir de la data de presentació de la sol•licitud.
Formularis
1.- Formulari que trobarà en aquest enlllaç
Acompanyat del document d’autorització que es troba en l’aparat impresos relacionats.
Normativa relacionada
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge modificada per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de Promoció de l’Activitat Econòmica.
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Decret 106/ 2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol•licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d’adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
Enllaços relacionats
http://www.registresolicitants.cat/registre/paginas/02_Sghp.jsp
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració