Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Descripció del procediment d'inscripció al registre d'HPO
presencialOficina d'Habitatge (Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus)
Estar inscrit al Registre de sol•licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya (RSHPOC) és un requisit imprescindible per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial i també per a optar a un dels habitatges de la Borsa de Lloguer Social.
Termini de presentació:
Permanent
Requisits d’inscripció
- Ser major d’edat o emancipat.
- Tenir capacitat per obligar-se contractualment
- Estar empadronat a Reus.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret 106/2009, de 19 de maig.
- Complir el límit d’ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial.
Aquests requisits s’han de complir en el moment de presentació de la sol•licitud d’inscripció i mantenir-se durant el període de vigència de la inscripció (1 any).
Com puc tramitar-ho:
Cal demanar cita prèvia per a presentar la sol•licitud, al 977 010 071.
La inscripció suposa dues accions:
1. Pre-inscripció. S’ha de fer de manera telemàtica introduint directament les dades a l’aplicació de la seu electrònica
2. Inscripció. Només es pot fer presencialment a l’Oficina d’Habitatge, cr. Rosselló, 3 (entrada plaça Baluard) de Reus o a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Av. Vidal i Barraquer, 12-14 de Tarragona
Amb la pre-inscripció la persona interessada només queda registrada, però en cap cas inscrita fins que no presenti la sol•licitud impresa, complimentada i signada per totes les persones majors d’edat que integren la unitat de convivència.
Quina documentació he de presentar?
- Sol•licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors d’edat.
- Declaració responsable del sol•licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.
- Autorització d’obtenció de dades per procediments electrònics per a la tramitació de la inscripció al registre de sol•licitants d’HPO signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors de 16 anys.
- NIE vigent, si és el cas.
- Llibre de família, si s’escau.
La resta de documentació addicional que cal lliurar depèn en cada cas de la situació específica que calgui acreditar; per exemple, en el cas de persones separades o divorciades, han d’aportar el conveni regulador i la sentència que l’aprova.
Quant costa fer el tràmit?
El tràmit és gratuït
Quin és el temps de la tramitació?
El termini per a resoldre i notificar la resolució d’inscripció és de 3 mesos a partir de la data de presentació de la sol•licitud.
Formularis
1.- Formulari que trobarà en aquest enlllaç
Acompanyat del document d’autorització que es troba en l’aparat impresos relacionats.
Normativa relacionada
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge modificada per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de Promoció de l’Activitat Econòmica.
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Decret 106/ 2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol•licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d’adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
Enllaços relacionats
http://www.registresolicitants.cat/registre/paginas/02_Sghp.jsp
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració