Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

Cercador de la Seu electrònica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Registre de sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial

Descripció del procediment d'inscripció al registre d'HPO

qrcodetelemàtic presentialpresencial

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Servei d'Habitatge - Oficina de Rehabilitació de Reus i Baix Camp (Cr Escorxador, 1 - 43201 Reus)

Estar inscrit al  Registre de sol•licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya (RSHPOC) és un requisit imprescindible  per poder ser adjudicatari d’un habitatge amb protecció oficial i també per a optar a un dels habitatges de la Borsa de Lloguer Social.
 
Termini de presentació:
Permanent
 
Requisits d’inscripció
- Ser major d’edat o estar emancipat.
- Tenir capacitat per obligar-se contractualment.
- Estar empadronat en un municipi de Catalunya.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret 106/2009, de 19 de maig.
- Complir el límit d’ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial.

- No trobar-se en les circumstàncies d’exclusió previstes al Decret 106/2009, de 19 de maig.

Aquests requisits s’han de complir en el moment de presentació de la sol•licitud d’inscripció i mantenir-se durant el període de vigència de la inscripció (2 anys).
 
Com puc tramitar-ho:

Presencialment:

Servei d’Habitatge, cr Escorxador, 1 de Reus.  Cal demanar cita prèvia per a presentar la sol•licitud, al 977 010 071
o
Agència de l’Habitatge de Catalunya , Av. Vidal i Barraquer, 12-14 de Tarragona

Quina documentació he de presentar?

- Sol•licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin   majors d’edat.
- Declaració responsable del sol•licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.(model normalitzat)
- NIE vigent, si és el cas.
- Llibre de família, si s’escau.
La resta de documentació addicional que cal lliurar depèn en cada cas de la situació específica que calgui acreditar; per exemple, en el cas de persones separades o divorciades, han d’aportar el conveni regulador i la sentència que l’aprova.
 
Quant costa fer el tràmit?
El tràmit és gratuït
 
Quin és el temps de la  tramitació?
El termini per a resoldre i notificar la resolució d’inscripció és de 3 mesos a partir de la data de presentació de la sol•licitud.
 
Formularis
1.- Formulari que trobarà en aquest enlllaç 
Acompanyat de la declaració responsble que es troba en l’aparat impresos relacionats.
 
Normativa relacionada
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge modificada per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de Promoció de l’Activitat Econòmica.
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Decret 106/ 2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol•licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d’adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.

Enllaços relacionats

http://www.registresolicitants.cat/registre/paginas/02_Sghp.jsp

Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable




Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració