Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Demanda o suggeriment al Síndic Municipal de Greuges (gestió d'expedients)

Per defensar els drets fonamentals de la ciutadania en les seves relacions amb l'Ajuntament de Reus i els organismes que en depenen



Detall del tràmit

S’hi poden adreçar tots els ciutadans i ciutadanes que se sentin agreujats per alguna actuació o resolució municipal en relació als seus drets fonamentals.

Prèviament, han d’haver estat tramitades per la via ordinària (departaments, Oficina d’Atenció Ciutadana, etc.). En el cas que la persona que ha iniciat el tràmit consideri que la resposta obtinguda per aquesta via no és corrcta, o no obté resposta en un termini de 90 dies, que és quan pot intervenir-hi la Sindicatura.

La Sindicatura pot actuar a instància d’una persona que s’hi adreça o d’ofici. En el primer cas, s’hi pot adreçar, per sol·licitar que actuï, qualsevol persona física o jurídica que sigui veïna o estigui domiciliada a Reus i que formuli un interès legítim en relació al greuge que formuli.

Com puc tramitar-ho?
El contacte amb la Sindicatura pot fer-se:
- Personalment: A la seu de la institució, a l’oficina de la Sindicatura, ubicada al raval de Santa Anna 38. Horari d’atenció al públic de 9 a 14 h, de dilluns a divendres. Dia de visita, el dimecres de 10 a 14 h (només visites prèviament concertades)
- Per fax: al 977 010 656
- Per correu electrònic: sindicatura.de.greuges@reus.cat
- Per telèfon:
a través del telèfon gratuït  900.701.182

Més informació:
http://www.reus.cat/ajuntament/la-sindicatura-municipal-de-greuges



Quant costa fer el tràmit?

  • -gratuÏt  


Quina documentació he de presentar?

Les consultes o queixes s’han de formular per escrit, amb una explicació detallada de l’objectiu i les circumstàncies que les motiven, i acompanyades de la documentació que es consideri necessària.
Per tramitar la queixa cal incloure:
- Nom i cognoms
- Domicili, codi postal i població (les comunicacions us arribaran per correu)
- Telèfon (per localitzar-vos en cas d’urgència
- Objectiu clar i precís de la queixa
- Còpia de tota la documentació de què disposeu (facilita i agilita la tasca)
- Signatura



Departament responsable

  • Sindicatura Municipal de Greuges de Reus


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat