Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

Buscador de la Sede Electrónica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Selección de consumidores residenciales y terciarios en régimen de autoconsumo compartido de una instalación fotovoltaica

Selección de candidatos a cubrir parte de su demanda energética en autoconsumo compartido

qrcodetelemático presentialpresencial reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Plazo inscripción / presentación

Del 07/10/2025  hasta el 17/11/2025

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Esperar a la publicació de la convocatòria al BOPT i al tauler d'anuncis

.

2

Comprovar si es compleixen els requisits exigits per a la presentació de sol·licituds

Veure Base quarta de les bases ( les trobaràs a l'apartat "impresos relacionats")

Prepara la documentació necessària abans d'iniciar el tràmit

3

Presentar la sol·licitud en el termini indicat

-

4

Esperar la resolució

-

5

Resolució

Resolució del regidor delegat de l’Àrea de Medi ambient, sostenibilitat i via pública mitjançant un llistat definitiu amb les persones seleccionades.

6

Adhesió a l'autoconsum compartit

Iniciar els tràmits d’adhesió a l’autoconsum compartit a través de Reus Energia.

Per a què serveix aquest tràmit ?

Possibilita als consumidors d’energia elèctrica cobrir una part de la seva demanda energètica a través de l’energia verda i de KM 0 produïda per una  instal·lació fotovoltaica pública.

S'estableixen dos tipus de consumidors: residencials (o domèstics) i terciaris (persones jurídiques o autònomes).

 

Termini i Bases reguladores:

- Bases reguladores i convocatòria del procés selecció publicades al BOPT de data:  06/10/2025

- Termini de presentació: El termini de presentació s’iniciarà el mateix dia de la publicació al tauler d’anuncis de la corporació i finalitza en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de les bases i la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT)

El termini finalitza el dia 17/11/2025. Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini es tindrà per no presentada.

 

Requisits:

El requisit de participació és que la persona sol·licitant, residencial o terciària,  sigui titular d’un contracte de subministrament elèctric en baixa tensió en un radi inferior o igual a 2.000 m de la instal·lació fotovoltaica IMFE-MAS CARANDELL.

Les persones participants han de presentar la sol·licitud en model normalitzat a través dels diferents canals habilitats a l’efecte dins el termini indicat i sol·licitant un paquet o més paquets energètics cada un de 0,5 Wp.

La sol·licitud de participació recull les dades necessàries per valorar i atorgar la puntuació d’acord amb els criteris valoratius establerts a la base sisena, amb un màxim de 15 punts, i que són:

Per als consumidors residencials o domèstics:

  1. Nombre de persones empadronades al domicili, amb una puntuació de 3 punts per cada persona.

Per als consumidors terciaris (persones jurídiques o autònomes):

  1. Horari d’obertura de l’establiment o activitat en funció si l’horari és continu (sense tancar al migdia) són 5 punts o discontinu (tanca al migdia) 3 punts.
  2. Potència contractada fins a 10 punts:
  • Potència contractada ≤ 10kW: 10 punts
  • Potència contractada fins a ≤ 20 kW: 5 punts
  • Potència contractada > 20kW: 3 punts

 

Procediment

En el supòsit que hi hagi un empat i  el nombre d’usuaris amb la mateixa puntuació superi la potència disponible a oferir en el servei d’autoconsum, els participants seran seleccionats per ordre d’entrada de les seves sol·licituds, fins a esgotar la potència disponible. La resta de sol·licitants entraran en una llista de reserva de candidats, també per ordre de presentació, tenint la possibilitat d’entrada en l’autoconsum en funció de les baixes que es produeixin.

Les candidatures seran avaluades per la Comissió de valoració de les sol·licituds de participació que està formada per:

  • El Regidor de l’Àrea de Medi ambient.
  • El Cap de servei de Medi Ambient.
  • Un representant de RSM-Reus Energia.
  • La jurista de l’Àrea de Medi Ambient.
  • Un Tècnic de l’Àrea de Medi Ambient.

 

I després què ...

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, l’òrgan instructor revisarà la documentació presentada i emetrà un llistat provisional de les candidatures admeses i excloses, que es publicarà al tauler d’anuncis de la Corporació i al BOPT i si s’escau, requerirà l’esmena de documentació.

Posteriorment, les candidatures admeses seran avaluades per la Comissió de valoració i l’òrgan instructor emetrà proposta de resolució que elevarà a l’òrgan competent que dictarà resolució amb el llistat definitiu de la selecció de les persones participants.

Finalment, la informació de les persones seleccionades es traslladarà a RSM-Divisió Reus Energia per tal de continuar amb els tràmits necessaris per adherir-se a la modalitat d’autoconsum compartit de la instal·lació elèctrica.

 

Normativa relacionada

  • Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric.
  • Reial decret 244/2019, del 5 d’abril, pel qual es regulen les condicions administratives tècniques i econòmiques de l’autoconsum d’energia elèctrica.
  • Bases reguladores per a la selecció dels participants en règim d’autoconsum compartit d’energia elèctrica de la instal·lació fotovoltaica de l’IMFE-MAS CARANDELL

 

------Atenció:------

Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que us ajudarà.

I recordeu que si no esteu registrats a la base de dades de l’Ajuntament de Reus, primer heu de fer-ho a travès del tràmit Alta a la Base de dades de persones
Per a la tramitació telemàtica, heu de disposar de certificat digital: DNI electrònic, idCAT, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o  l’idCAT Mòbil.

En el cas de les entitats cal estar inscrites al Registre municipal d'entitats de l'Ajuntament de Reus.

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Cuál es el tiempo de tramitación?

El termini màxim de resolució i notificació d’aquesta sol·licitud és de 6 mesos i el silenci administratiu és negatiu.

¿Qué documentación debo presentar?

Per a consumidors residencials (o domèstics):

  1. Factura recent o contracte de subministrament elèctric.
  2. Volant d’empadronament familiar, en cas que s’hagi oposat a la consulta telemàtica.
  3. Si la persona titular del contracte de subministrament no és la mateixa persona sol·licitant: Autorització expressa conjuntament amb la còpia del  document d’identitat, NIE o passaport del titular del subministrament.

Per a consumidors terciaris (persones jurídiques o autònomes):

  1. Factura recent o contracte de subministrament elèctric.
  2. Fotografia o document acreditatiu on figuri l’horari de l’activitat.


Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable




¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración