Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

Buscador de la Sede Electrónica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Solicitud de informe de adecuación de la vivienda - Inf H

Informe obligatorio que sirve para demostrar que la vivienda cumple las condiciones necesarias para poder solicitar una autoritzación de residencia por reagrupación familiar

qrcodetelemático presentialpresencial envelopecorreo postal reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Correu postal

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Llegir la informació sobre el tràmit que proporciona la Generalitat de Catalunya

Amb el canvi de normativa cal informar-te adequadament del tràmit que tens que fer i del formulari que hauràs  d'adjuntar com a document a la sol·licitud d'informe que has de fer a l'Ajuntament

2

Preparar la sol·licitud de l'Ajuntament i la documentació que cal adjuntar

Una vegada identificat que el tràmit que es necessita és aquest cal revisar la documentació necessària que trobaràs en l'apartat de: Documentació i impresos, emplenar la sol·licitud i signar-la.

Aquest tràmit comporta pagament de taxa.

a) Si el tràmit es fa telemàticament

Accedeix al tràmit, omple el formulari , adjuntant la documentació que ja tens preparada Una vegada estigui tot emplenat passaràs a validar i signar. El mateix tràmit et demanarà realitzar el  el pagament online amb la teva tarja bancaria. Una  vegada fet el pagament, rebràs el comprovant d’haver presentat la sol•licitud i el pagament realitzat.

b) Presencialment
Cal que demanis cita prèvia. El dia i hora concertat t’has de personar a les oficies d’atenció, presentar la documentació i fer el pagament, si s’escau.

 

3

Enviar tota la documentació a la Generalitat

Si s'escau una visita a domicili, l'Ajuntament es posarà en contacte amb tu per concretar quan realitzar-la.

Una vegada concloses les gestions de l'Ajuntament, aquest enviarà directament l'informe municipal a la Generalitat qui, a travès del Departament de Drets Socials i Inclusió emetrà un informe sobre l’adequació de l’habitatge. Aquest informe pot ser favorable, desfavorable o d'inadmissió a tràmit.

Rebràs la resposta per part de la Generalitat tal i com preveu el pas 2 d'aquest enllaç (saber-ne més).

El dia 20 de maig de 2025 entra en vigor el Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

D’acord amb l’art. 138.1 de l’Estatut d’Autonomia, la Generalitat de Catalunya és competent per elaborar informes en el marc del Reglament de desenvolupament de la Llei sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

Per elaborar aquests informes, la Generalitat de Catalunya col•labora amb els Ajuntaments, on s’han de presentar les sol•licituds.
La competència de l’Ajuntament es fonamenta en l’empadronament de la persona sol•licitant.

Així doncs, el primer pas que han de fer les persones sol•licitants és adreçar-se a l’Ajuntament del municipi on estan empadronades i presentar el formulari de sol•licitud.

Qui ho pot demanar?

Les persones estrangeres que tenen el domicili habitual i estan empadronades a Reus i volen  viure amb els seus familiars directes extracomunitaris i als progenitors o representats legals dels menors o majors discapacitats no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb ells.

Requisits
Cal trobar-se en algun dels següents casos:

  • Persona extracomunitària amb autorització de residència renovada o en procés de renovació, que vol reagrupar familiars directes.
  • Pare, mare o tutor/a legal amb autorització de residència (encara que no estigui renovada), que vol sol·licitar autorització de residència per als seus fills o tutelats, tant si són menors d’edat o majors amb discapacitat.
  • Persona extracomunitària que ha modificat o vol modificar la seva targeta d’estudiant, i també vol modificar l’autorització d’estada dels familiars que conviuen amb ells.
  • Tutor/a legal amb certificat d’inscripció de ciutadà de la Unió Europea (UE).
  • Titular d’una targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea (UE).

Quina documentació he de presentar?

Sol•licitud de l'Ajuntament d'informe d'adequació de l'habitatge, signada per la persona sol•licitant amb declaració sobre les condicions de l’habitatge i les persones que es volen regularitzar, acompanyat de:

Sol•licitud de proposta d’informe municipal d’adequació de l’habitatge acompanyat del model INF H (sol•licitud d’informe d’adequació de l’habitatge de la Generalitat de Catalunya) amb la taxa de la Generalitat pagada, que es pot descarregar, en aquest enllaç

Còpia de les pàgines del passaport on figurin les dades personals de la persona sol•licitant.
NIE de la persona sol·licitant
Justificant de pagament de la taxa de l'Ajuntament

Documentació que acrediti l'ús de l'habitatge. Pot ser qualsevol dels següents:
Títol de propietat.
Contracte de lloguer i, darrer rebut.
Document de cessió d’ús.
Altres títols vàlids.

Documentació per acreditar l'adequació de l'habitatge, pot ser:
Cèdula d’habitabilitat. Aquest document oficial certifica que l’habitatge compleix les condicions mínimes per ser habitat. Si no es pot aportar, s'admetrà la presentació de:
Nota simple del Registre de la Propietat.
Últim rebut de subministrament d’aigua i electricitat.

Observacions
La validesa dels informes emesos per la Generalitat de Catalunya seran de 6 mesos, passat aquest termini caldrà iniciar novament la tramitació.

Normativa
Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Pla transversal d'immigració



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración