Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
informe obligatori serveix per demostrar que l'habitatge compleix les condicions necessàries per poder sol·licitar una autorització de residència per reagrupació familiar.
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Amb el canvi de normativa cal informar-te adequadament del tràmit que tens que fer i del formulari que hauràs d'adjuntar com a document a la sol·licitud d'informe que has de fer a l'Ajuntament
Una vegada identificat que el tràmit que es necessita és aquest cal revisar la documentació necessària que trobaràs en l'apartat de: Documentació i impresos, emplenar la sol·licitud i signar-la.
Aquest tràmit comporta pagament de taxa.
a) si el tràmit es fa telemàticament
Accedeix al tràmit, omple el formulari , adjuntant la documentació que ja tens preparada Una vegada estigui tot emplenat passaràs a validar i signar. El mateix tràmit et demanarà realitzar el el pagament online amb la teva tarja bancaria. Una vegada fet el pagament, rebràs el comprovant d’haver presentat la sol•licitud i el pagament realitzat.
b)Presencialment
Cal que demanis cita prèvia. El dia i hora concertat t’has de personar a les oficies d’atenció, presentar la documentació i fer el pagament, si s’escau.
Si s'escau una visita a domicili, l'Ajuntament es posarà en contacte amb tu per concretar quan realitzar-la.
Una vegada concloses les gestions de l'Ajuntament, aquest enviarà directament l'informe municipal a la Generalitat qui, a travès del Departament de Drets Socials i Inclusió emetrà un informe sobre l’adequació de l’habitatge. Aquest informe pot ser favorable, desfavorable o d'inadmissió a tràmit.
Rebràs la resposta per part de la Generalitat tal i com preveu el pas 2 d'aquest enllaç ((saber-ne més).
El dia 20 de maig de 2025 entra en vigor el Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
D’acord amb l’art. 138.1 de l’Estatut d’Autonomia, la Generalitat de Catalunya és competent per elaborar informes en el marc del Reglament de desenvolupament de la Llei sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
Per elaborar aquests informes, la Generalitat de Catalunya col•labora amb els Ajuntaments, on s’han de presentar les sol•licituds.
La competència de l’Ajuntament es fonamenta en l’empadronament de la persona sol•licitant.
Així doncs, el primer pas que han de fer les persones sol•licitants és adreçar-se a l’Ajuntament del municipi on estan empadronades i presentar el formulari de sol•licitud.
Qui ho pot demanar?
Les persones estrangeres que tenen el domicili habitual i estan empadronades a Reus i volen viure amb els seus familiars directes extracomunitaris i als progenitors o representats legals dels menors o majors discapacitats no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb ells.
Requisits
Cal trobar-se en algun dels següents casos:
Quina documentació he de presentar?
Sol•licitud de l'Ajuntament d'informe d'adequació de l'habitatge, signada per la persona sol•licitant amb declaració sobre les condicions de l’habitatge i les persones que es volen regularitzar, acompanyat de:
Sol•licitud de proposta d’informe municipal d’adequació de l’habitatge acompanyat del model INF H (sol•licitud d’informe d’adequació de l’habitatge de la Generalitat de Catalunya) amb la taxa de la Generalitat pagada, que es pot descarregar, en aquest enllaç
Còpia de les pàgines del passaport on figurin les dades personals de la persona sol•licitant.
NIE de la persona sol·licitant
Justificant de pagament de la taxa de l'Ajuntament
Documentació que acrediti l'ús de l'habitatge. Pot ser qualsevol dels següents:
Títol de propietat.
Contracte de lloguer i, darrer rebut.
Document de cessió d’ús.
Altres títols vàlids.
Documentació per acreditar l'adequació de l'habitatge, pot ser:
Cèdula d’habitabilitat. Aquest document oficial certifica que l’habitatge compleix les condicions mínimes per ser habitat. Si no es pot aportar, s'admetrà la presentació de:
Nota simple del Registre de la Propietat.
Últim rebut de subministrament d’aigua i electricitat.
Observacions
La validesa dels informes emesos per la Generalitat de Catalunya seran de 6 mesos, passat aquest termini caldrà iniciar novament la tramitació.
Normativa
Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració