Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Informe social sobre situació personal per famílies en situació de vulnerabilitat
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Llei 24/2015 de 29 juliol, que regula les mesures urgents per afrontar l’emergència en l’ àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, publicada al DOGC núm. 6928 de 5 d’agost de 2015.
Aquesta llei té per objecte, entre d’altres, acreditar una situació de vulnerabilitat social amb risc d’exclusió residencial, és a dir, amb risc de perdre l’habitatge.
Qui ho pot demanar?
Persones en situació de vulnerabilitat econòmica: són aquelles persones que presenten una mancança de recursos econòmics, d’acord amb els següents criteris:
Les persones o unitats familiars que tinguin uns ingressos inferiors a:
- 2 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya), si es tracta de persones que viuen soles
- 2,5 vegades l’IRSC, si es tracta d’unitats de convivència (més d’una persona).
- 3 vegades l’IRSC, en cas d’unitats de convivència amb persones amb discapacitat del 65% o més i/o amb gran dependència grau III
Passos que ha de seguir la persona que vulgui acollir-se a l’informe de vulnerabilitat social amb risc d’exclusió residencial:
L’interessat ha de dirigir-se a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i fer una instància en el model normalitzat (apartat impresos relacionats) acompanyant de tota la documentació que acrediti que reuneix els requisits per acollir-se al decret ( la documentació que està en poder d’altres administracions serà consultada via telemàtica)
Informació addicional:
La llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica, en el seu article 6 sobre les mesures per a evitar la pobresa energètica ens diu que les empreses comercialitzadores de llum, gas i/o aigua abans de fer un tall de subministrament a un client amb deutes ha de sol•licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per acreditar la situació de vulnerabilitat.
En el cas que els clients compleixin els requisits que estableix la Llei es garantirà els subministraments bàsics d’acord amb el que estableix l’apartat 1 i s’han d’aplicar els ajuts necessaris establerts per l’apartat 3 per tal de no generar un deute a la persona o unitat familiar.
Segons el protocol, la gestió d’aquesta tramitació a partir del dia 7.6.2025, es fa de manera automàtica entre l’empresa subministradora i els serveis socials de l'Ajuntament. No cal que la persona realitzi cap tràmit.
Requeriments Tècnics
Podeu consultar els requeriments tècnics en la següent pàgina
Sol•licitud en model normalitzat (apartat: impresos relacionats) acompanyada de la documentació especificada.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració