Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Sol·licitud per a posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer

Programa Borsa de Mediació de lloguer social

qrcodetelemático presentialpresencial envelopecorreo postal reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina Municipal d'Habitatge (Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus)

Correu postal

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

El tràmit s’adreça a persones propietàries que vulguin posar el seu habitatge en lloguer i que compleixin els requisits següents:

· Posseir un habitatge desocupat ubicat a Reus
· Disposar de Cèdula d’Habitabilitat o estar en condicions d’obtenir-la
· Disposar del Certificat d’Eficiència Energètica o estar en condicions d’obtenir-lo

La Borsa de Mediació de lloguer social de Reus és un programa de mediació de l’administració pública entre persones propietàries i llogateres per fomentar la disponibilitat d’un parc d’habitatges de lloguer que cobreixi les necessitats de la ciutadania i amb totes les garanties, que facilita l’Ajuntament de Reus.
La borsa facilita l’entesa directa i eficaç entre arrendatari i arrendador, ofereix avantatges econòmics, jurídics i tècnics als llogaters i garanties pel que fa al cobrament i al bon ús de l’habitatge als propietaris mitjançant la subscripció d’assegurances de caució i multirisc.

Avantatges per a les persones propietàries:
    • Confiança i atenció personalitzada
    • Servei totalment gratuït
    • Tramitació del contracte de lloguer
    • Suport i seguiment mensual d’incidències
    • Assegurança multirisc
    • Bonificació de l’IBI
    • Informació dels ajuts a la rehabilitació       

Mes concretament:
Assegurança multirisc de la llar i d’assistència jurídica en cas d’impagaments durant tota la vigència del contracte
Assegurança de cobrament de les rendes, mitjançant el sistema denominat Avalloguer: cobertura per impagament de lloguers, fins a 6 mensualitats, durant la vigència del contracte.
Redacció del contracte i mediació en la contractació sense despeses.
Seguiment de les obligacions contractuals  i mediació de conflictes.
Redacció de l’acord de resolució del contracte.

Com posar un pis en lloguer a la Borsa de lloguer

Trucant al 977 010 071 o al 670 813 628 (també per whatsapp)
Enviant un e-mail a: [email protected]
Sol·licitar cita prèvia per a una entrevista a través de:
1. Accedint a l’enllaç següent https://citaprevia.ubintia.com/reus/#nbb i triant el tràmit Persones propietàries informació telefònica Borsa de Lloguer
2. Trucant al 977 010 010 opció 2 cita prèvia

Termini de presentació
: permanent.

Normativa relacionada

Protocol de gestió i funcionament de la Borsa d’Habitatges de Lloguer de Reus de data 15.07.2022
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge, modificada parcialment per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l’activitat econòmica.
Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans

 

 

 

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Qué documentación debo presentar?

Sol·licitud per posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer de Reus -   Programa Borsa de Mediació per al Lloguer Social.
Cèdula d’Habitabilitat
Certificat d’Eficiència Energètica

En el cas de mes d’un propietari:

     - Autorització per consultar dades per via electrònica, signada per tots els propietaris, Annex I
     - Autorització a un del propietaris a presentar la sol·licitud i fer els tràmits de lloguer de l’habitatge,  Annex II

Els annexes es poden descarregar a l’apartat " impresos relacionats"



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable




¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración