Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Sol·licitud per a posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer

Programa Borsa de Mediació de lloguer social

qrcodetelemàtic presentialpresencial envelopecorreu postal reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina Municipal d'Habitatge (Plaça Baluard, 1 - 43201 Reus)

Correu postal

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

El tràmit s’adreça a persones propietàries que vulguin posar el seu habitatge en lloguer i que compleixin els requisits següents:

· Posseir un habitatge desocupat ubicat a Reus
· Disposar de Cèdula d’Habitabilitat o estar en condicions d’obtenir-la
· Disposar del Certificat d’Eficiència Energètica o estar en condicions d’obtenir-lo

La Borsa de Mediació de lloguer social de Reus és un programa de mediació de l’administració pública entre persones propietàries i llogateres per fomentar la disponibilitat d’un parc d’habitatges de lloguer que cobreixi les necessitats de la ciutadania i amb totes les garanties, que facilita l’Ajuntament de Reus.
La borsa facilita l’entesa directa i eficaç entre arrendatari i arrendador, ofereix avantatges econòmics, jurídics i tècnics als llogaters i garanties pel que fa al cobrament i al bon ús de l’habitatge als propietaris mitjançant la subscripció d’assegurances de caució i multirisc.

Avantatges per a les persones propietàries:
    • Confiança i atenció personalitzada
    • Servei totalment gratuït
    • Tramitació del contracte de lloguer
    • Suport i seguiment mensual d’incidències
    • Assegurança multirisc
    • Bonificació de l’IBI
    • Informació dels ajuts a la rehabilitació       

Mes concretament:
Assegurança multirisc de la llar i d’assistència jurídica en cas d’impagaments durant tota la vigència del contracte
Assegurança de cobrament de les rendes, mitjançant el sistema denominat Avalloguer: cobertura per impagament de lloguers, fins a 6 mensualitats, durant la vigència del contracte.
Redacció del contracte i mediació en la contractació sense despeses.
Seguiment de les obligacions contractuals  i mediació de conflictes.
Redacció de l’acord de resolució del contracte.

Com posar un pis en lloguer a la Borsa de lloguer

Trucant al 977 010 071 o al 670 813 628 (també per whatsapp)
Enviant un e-mail a: [email protected]
Sol·licitar cita prèvia per a una entrevista a través de:
1. Accedint a l’enllaç següent https://citaprevia.ubintia.com/reus/#nbb i triant el tràmit Persones propietàries informació telefònica Borsa de Lloguer
2. Trucant al 977 010 010 opció 2 cita prèvia

Termini de presentació
: permanent.

Normativa relacionada

Protocol de gestió i funcionament de la Borsa d’Habitatges de Lloguer de Reus de data 15.07.2022
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.
Llei 18/2007, del 28 de desembre, del dret a l’habitatge, modificada parcialment per la Llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l’activitat econòmica.
Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans

 

 

 

Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  

Quina documentació he de presentar?

Sol·licitud per posar un habitatge en lloguer a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer de Reus -   Programa Borsa de Mediació per al Lloguer Social.
Cèdula d’Habitabilitat
Certificat d’Eficiència Energètica

En el cas de mes d’un propietari:

     - Autorització per consultar dades per via electrònica, signada per tots els propietaris, Annex I
     - Autorització a un del propietaris a presentar la sol·licitud i fer els tràmits de lloguer de l’habitatge,  Annex II

Els annexes es poden descarregar a l’apartat " impresos relacionats"



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable




Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració