Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Al.legacions al Recarrec sobre l'IBIU per immoble d'ús residencial des/ocupat de forma permanent
Telemàtic amb identitat digital.
SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Descripció del tràmit:
Mitjançant aquest tràmit s’ofereix un model específic per a poder presentar un escrit a través del qual les persones interessades podran al•legar el que estimin convenient al seu dret per oposar-se a la declaració d’immoble des/ocupat amb caràcter permanent.
Segons la normativa, son considerats indicis de desocupació que es donen simultàniament i sense solució de continuïtat durant almenys els dos anys anteriors a la meritació del recàrrec: 31 de desembre.
a) La no inclusió en el padró municipal d’habitants de cap resident que tingui declarat aquest habitatge com a domicili de residència.
b) La manca de contracte o pòlissa del servei de subministrament d’aigua potable.
En el model haurà d’indicar obligatòriament, el número d’expedient, la referència cadastral i l’adreça de l’immoble, que consta en el comunicat que ha rebut.
Les al·legacions juntament amb les proves presentades per tal de que l'habitatge no sigui declarat immoble d' ús residencial desocupat, han de referir-se a l'exercici 2021.
La referencia cadastral la trobarà al rebut de l’IBI (que pot consultar entrant a la carpeta ciutadana www.reus.cat)
o a la seu de casdastre
Termini de presentació:
Disposa d’un termini de 15 dies hàbils a comptar des de el dia següent al que va rebre aquesta comunicació per presentar les al•legacions que tingui per convenient i aportar qualsevol mitjà de prova en defesa dels seus drets.
Cal tenir en compte que en cas de no efectuar al•legacions i/o no aportar proves o que les mateixes fossin desestimades això donarà lloc a la resolució definitiva d’immoble desocupat amb caràcter permanent i conjuntament amb això a la liquidació d’un recàrrec del 50% de la quota líquida de l’Impost Sobre Béns Immobles.
Normativa relacionada.
Els fonaments jurídics de la declaració de desocupació els trobem a:
- L’Article 72.4 de la Llei d’Hisendes Locals (Text Refós aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març).
- L’article 7.c) de l’Ordenança Fiscal 3 reguladora de l’Impost de Béns Immobles d’aquest Ajuntament (BOPT 20/12/2019), en relació a l’article 3.d) de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge de la Generalitat de Catalunya.
El termini màxim de resolució i notificació d’aquestes al.legacions son de 6 mesos i el sentit del silenci administratiu que s’ estableix a la normativa reguladora del procediment és negatiu.
Es pot adjuntar qualsevol documentació que serveixi com a mitjà de prova de les seves al.legacions, referides a l'any 2021.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració