Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Presentar al·legacions o recurs administratiu
telemàtic presencial correu postalTelemàtic amb identitat digital.
SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Per a què serveix aquest tràmit ?
Mitjançant aquest tràmit s’ofereix un model genèric per a poder presentar:
• Un escrit a través del qual les persones interessades podran adduir d’al·legacions en un procediment en curs, aportar documents o elements de judici, perquè s’incorporin a l’expedient administratiu. També, permet la impugnació d’actes de tràmit que es dictin durant el curs del procediment.
o
• El recurs administratiu, que correspongui, a través del qual les persones interessades podran impugnar resolucions o actes/decisions que siguin objecte de recurs, dictats en el marc d’un procediment administratiu. El tipus de recurs a presentar ve indicat en el «peu de recurs» que consta en l’acte a impugnar.
Aquest tràmit No permet la presentació de queixes o suggeriments, ja que aquests tenen la finalitat de posar en coneixement de l’Administració circumstàncies que afecten al funcionament de la ciutat i/o qualitat dels serveis públics que es presten, ni tampoc esmenes o aportacions a documentacio necessària o requerida pel departament gestor que cal, per poder emetre la resolució de l’expedient admiinistratiu.
No serveix per presentar al·legacions a expedients sancionadors per multes de trànsit, ja que existeix un procediment específic per al·legar en aquest tipus d’expedients amb un formulari específic i de compliment obligatori https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/22298
Descripció del tràmit:
L’escrit d’al·legacions o el recurs administratiu corresponent s’ha de tramitar d’acord amb el que estableix la normativa aplicable i s’ha d’interposar de conformitat amb els terminis legal o reglamentàriament previstos.
La resolució de l’escrit d’al·legacions i recursos administratius s’ha de fer per part de l’òrgan competent, d’acord amb el que estableixi la normativa aplicable i els terminis indicats per aquesta.
Si s’actua a través de representant, la interposició d’un recurs administratiu requereix l’acreditació formal de la representació (com per exemple, amb un apoderament apud acta o poder notarial). En el cas de presentació d’un escrit d’al·legacions, no cal acreditar formalment la representació, ja que en aquest cas es presumeix.
L’error o l’absència de la qualificació de l’escrit o el recurs per part del recurrent no serà obstacle per a la seva tramitació, sempre que es dedueixi el caràcter veritable.
Amb caràcter general, la interposició de qualsevol recurs no suspèn l’execució de l’acte impugnat, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari.
Termini de presentació
La presentació de l’escrit d’al·legacions o recurs administratiu s’ha de fer en el termini legalment previst, segons correspongui.
Normativa relacionada
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú, amb caràcter general.
El temps legalment previst.
La que consideri pertinent i oportuna per a tramitar i fonamentar l’escrit d’al·legacions o el recurs administratiu.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració