Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Sol·licitud per celebrar cerimònia de casament civil en una Sala de l'Ajuntament de Reus
telemàtic presencial Requereix acreditar representacióSi actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Cal anar previament al Registre Civil o notaria per tramitar l'expedient, tu esculls a on, els dos son vàlids.
Ara ja pots posar-te en contacte amb els serveis d Alcaldia pel correu electrònic matrimoniscivils@reus.cat o anar presencialment en horari de 9h a 14h
Inicia el tràmit administratiu amb l'Ajuntament de forma telemàtica o presencial ( amb cita prèvia), cal que adjuntis l'autorització del Registre Civil o de la notaria
Realitzada la celebració es procedirà a fer la inscripció al Registre Civil i rebràs el comprovant
Aquest tràmit va dirigit a tota persona que vulgui casar-se civilment a l’Ajuntament de Reus. Els casaments se celebren en una dependència municipal.
L’Alcaldessa és qui té la potestat de celebrar casaments civils. Tanmateix, aquesta potestat pot ésser delegada en els/les regidors/es de l’Ajuntament.
Les parelles interessades s’han d’adreçar al Registre Civil (edifici dels Jutjats, a l’avinguda Marià Fortuny,73) o a una notaria per iniciar els tràmits de matrimoni i fer constar que desitgen casar-se a l’Ajuntament.
Posteriorment cal posar-se en contacte amb el correu matrimoniscivils@reus.cat de l’alcaldia per concretar el dia i l’hora disponible per fer la cel.lebració.
Amb el vist-i-plau de l’Alcaldia, es pot iniciar el tràmit.
Quan es pot sol·licitar?
És pot sol·licitar durant tot l’any. Després d’haver iniciat l’expedient de sol.licitud de matrimonil.
Normativa relacionada
- Llei 35/1994, de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d’autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
- Instrucció de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notariat, sobre autorització del matrimoni civil pels Alcaldes.
Espais, dies i taxes fixades per a la celebració de matrimonis civils a l’Ajuntament de Reus:
Una sala del Palau Municipal (NO serà el saló de Plens): Dimarts . Es pot consultar el calendari de dies disponibles a l’apartat "Documentació i impresos".
Atès que està prohibit alimentar els animals a la via pública, no es podrà llençar arròs a la sortida de les celebracions matrimonials.
Cal adjuntar l'autorització del Registre Civil o d'una notaria.
Annex I signat pels contraents i pels testimonis.
En el cas de persones que tinguin DNI o NIE, caldrà adjuntar el passaport, ja siguin contraents o testimonis.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració