Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Exempció de l'IVTM per discapacitat

Exempció del pagament de l'impost de vehicles per a persones amb minusvalidesa



Com puc tramitar-ho?

Presencial: SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)      Sol.licitar cita prèvia

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)      Sol.licitar cita prèvia

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)

Telemàtic amb identitat digital      Tramitar telemàticament      Guia de requeriments tècnics i FAQs




Detall del tràmit

Podran gaudir de l’exempció a l’Impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els vehicles matriculats a nom de persones minusvàlides.
Es consideraran persones amb minusvalidesa aquelles que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100.
 
Requisits:

 - Pel que fa als vehicles per a persones amb mobilitat reduïda, són aquells amb una tara no superior als 350Kg i que, per construcció, no puguin arribar a una velocitat en pla superior als 45Km/h, projectats i construïts especialment (i no simplement adaptats) per a l’ús de persones amb alguna disfunció o incapacitat física.
 
- Pel que fa als vehicles matriculats a nom de minusvàlids, el vehicle ha de ser pel seu ús exclusiu. I l’exempció s’aplicarà mentre es mantinguin aquestes circumstàncies, tant als vehicles conduïts per persones amb discapacitat com als destinats al seu transport.
 
Per a poder gaudir d’aquesta exempció cal presentar sol·licitud expressa, indicant les característiques del vehicle, la seva matrícula, la causa del benefici i justificar el destí del vehicle, acompanyant la sol·licitud amb la documentació acreditativa de la minusvalidesa emesa per l’òrgan competent.
 
Una vegada declarada l’exempció per l’Administració municipal, s’expedirà un document que n’acrediti la seva concessió. Si a la resolució no s’indica la data de finalització del gaudiment d’aquesta exempció, mantindrà la seva vigència mentre es mantinguin els requisits que la van motivar.
 
La concessió de l’exempció no té efectes retroactius, i l’inici dels seus efectes dependrà:
- De la data d’entrada de la sol·licitud (un cop es produeix la fermesa del padró cobratori passat el període d’exposició pública, les sol·licituds tindran efecte per a l’exercici següent).
- De la data en què el vehicle reuneixi les condicions necessàries, tenint en compte que aquest impost s’acredita l’1 de gener.
 
Nota destacada referent a la presentació de sol•licituds:
Per a la presentació de sol•licituds de manera presencial podeu demanar cita prèvia pel qualsevol dels següents canals
- Trucant al telèfon 977.010.010 (marcant opció 2 – cites prèvies -)
- Per internet a travès del següent enllaç
CITA PRÈVIA 

Requeriments Tècnics
Podeu consultar els requeriments tècnics en la següent
pàgina

 



Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  


Impresos relacionats



Departament responsable

  • Rendes i exaccions


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010 977 010 210
ajuntament@reus.cat