Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Devolució targeta d'aparcament individual

Retorn de la targeta individual que permet l'aparcament en places reservades a persones amb discapacitat o minusvalidesa



Com puc tramitar-ho?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)      Sol.licitar cita prèvia

Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)



Detall del tràmit

La targeta d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda és el document que dóna dret a aturar o estacionar el vehicle que els transporta a qualsevol lloc de la via pública, sempre que no impedeixi la circulació de vehicles o vianants, d’acord amb el que estableixin les ordenances municipals de la localitat corresponent.

Hi ha quatre modalitats:
Targeta per a persones conductores
Targeta per a persones no conductores
Targeta per a transport col·lectiu

Beneficis:

Utilitzar la targeta a qualsevol Vehicle que ocupi el/la titular
Aturar o estacionar el Vehicle a qualsevol lloc de la via pública, sempre que no impedeixi la circulació de vehicles o vianants.
Utilitzar la targeta a tots els municipis de Catalunya, la resta de l’Estat i dels estats membres de la Unió Europea.
Gaudir de beneficis específics que cada municipi hagi establert a les seves ordenances municipals.

Obligacions de la persona titular
Col•locar l’anvers de la targeta de manera visible i legible en el vehicle que la transporta.
Saber que l’ús de la targeta és personal i intransferibles. NO la poden utilitzar els familiars o altres persones si no van acompanyats de la persona titular.
Utilitzar la targeta original. No es poden fotocopiar o manipular.
En cas de canvi de localitat, cal comunicar-ho a l’ajuntament d’origen i a l’ajuntament de destinació.
En cas de defunció o altres circumstàncies que en facin perdre el dret, cal lliurar la targeta a l’ens local responsable.
En cas de pèrdua o robatori de la targeta, cal presentar denúncia a l’ens local responsable, abans de sol•licitar la nova targeta.

Sol•licitar una única targeta d’una única modalitat.

Fets sancionables: veure tríptic adjunt


 Es pot trobar la sol·licitud i més informació en els següents enllaços:

 
 - Supòsit de pèrdua de la targeta: cal tornar a sol.licitar una targeta d’aparcament nova i la sol·licitud s’ha d’acompanyada de la denúncia corresponent.
 
- Supòsit de renovació de la targeta: cal tornar a fer la sol·licitud aportant de nou tota la documentació i retornar la targeta vella quan se li entregui la nova.
La presentació de la sol•licitud de renovació de la targeta d’estacionament en el termini previst en la normativa aplicable, prorroga la validesa de l’emesa anteriorment fins a la resolució del procediment. En cas que la sol•licitud es presenti dins dels noranta dies naturals posteriors a la data en què hagi finalitzat la vigència de l’última targeta emesa, s’entendrà que subsisteix aquesta vigència fins a la resolució del corresponent procediment de renovació.


Quant costa fer el tràmit?

  • -gratuït  


Impresos relacionats



Departament responsable

  • Mobilitat


Tràmits vinculats



Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010 977 010 210
ajuntament@reus.cat