Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Buscador de la Seu Electrónica


Servei de Primera Acollida

Promoure l'autonomia personal de les persones estrangeres i catalanes retornades

informatiuinformativo

La Generalitat de Catalunya aprova el 18 de novembre de 2014 el Decret 150/2014, que regula els serveis d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya.

El text desplega reglamentàriament la Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya i dóna compliment a les competències que fixa l’article 138.1 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya.

El Servei de Primera Acollida és el conjunt d’accions i recursos que responen a les necessitats inicials de formació i informació dels usuaris potencials. Inclou l’acompanyament, la formació i la certificació d’uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya.

Els continguts a acreditar es divideixen en tres mòduls: un mòdul per aprendre català i castellà amb un mínim de 90 hores de formació en cadascuna de les dues llengües oficials, un mòdul sobre coneixements laborals amb una durada mínima de 15 hores i un tercer mòdul sobre coneixement de la societat catalana amb un mínim de 15 hores.

Demostrar l’aprofitament d’aquest servei dóna accés al certificat de primera acollida, un document amb eficàcia jurídica i valor probatori que és d’utilitat en els processos d’estrangeria (arrelament social, modificació i/o renovació d’autoritzacions de residència) o d’adquisició de la nacionalitat, entre d’altres.

Fer ús d’aquest servei us donarà unes eines inicials que facilitaran la vostra incorporació a la societat catalana. El mateix certificat pot ser d’utilitat a l’hora de buscar feina o de fer valer la vostra formació i experiència

Per a l’obtenció del certificat d’acollida, la Generalitat de Catalunya col•labora amb els ajuntaments, on s’han de presentar les sol•licituds. Així doncs el primer pas que han de fer les persones sol•licitants és adreçar-se a l’ajuntament del municipi on estiguin empadronades i presentar el formulari de sol•licitud del Servei de Primera acollida per iniciar els passos.

A qui va adreçat?
A les persones estrangeres immigrades, les sol•licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades, majors de 16 anys.

Quina documentació he de presentar?
- Sol•licitud d’accés al Servei de Primera Acollida de Catalunya que es pot descarregar a la següent adreça de la Generalitat de Catalunya que es troba relacionada més avall.
- Fotocòpia del passaport i NIE de la persona sol•licitant

Després de presentar la sol•licitud a l’Ajuntament:
El servei s’inicia amb una entrevista i l’acompanyament a l’usuari, que inclou una sessió de benvinguda al municipi, i la formació en els tres mòduls esmentats (si s’escau).
El sistema que desplega el servei de primera acollida i l’obtenció del certificat de primera acollida preveu la convalidació de coneixements i la formació que els usuaris hagin pogut obtenir amb anterioritat. El professional del Servei d’Acollida us informarà de com fer el reconeixement dels coneixements i quina formació s’admet en cada cas.
El servei finalitza amb l’obtenció del certificat de primera acollida.

Normativa
- LLEI 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya
- DECRET 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya

Podeu consultar la informació a la web del Servei de Primera Acollida:
http://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/immigracio/acollida/servei-de-primera-acollida/

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Departamento responsable

  • Àrea de Benestar



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración