Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Reagrupament familiar

Proposta d'informe d'adequació d'habitatge per reagrupament i autorització de residència de menors



Com puc tramitar-ho?

Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Detall del tràmit

El dia 30.06.2011 entra en vigor el Reial decret  557/2011, de 20 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, desprès de la seva reforma mitjançant Llei orgànica 2/2009.
Amb l’entrada en vigor del esmentat Reglament, la Generalitat de Catalunya assumeix noves competències en estrangeria. En concret, el Departament de Benestar Social i Família pot emetre informes per acreditar:

- El grau d’integració d’una persona immigrada per accedir a l’arrelament social
- L’adequació de l’habitatge per sol•licitar el reagrupament familiar
- L’esforç d’integració per renovar la residència temporal.
- La persona estrangera reagrupant que ha canviat de domicili habitual respecte del que va acreditar per a obtenir el reagrupament dels membres de la seva família que han de renovar l’autorització de residència.

Per elaborar aquests informes, la Generalitat de Catalunya col·labora amb els ajuntaments, on s’han de presentar les sol·licituds. Així doncs el primer pas que han de fer les persones sol·licitants és adreçar-se a l’ajuntament del municipi on estiguin empadronades i presentar el formulari de sol·licitud.

Un cop l’Ajuntament hagi fet les comprovacions pertinents i tingui preparada la proposta d’informe l’enviarà, juntament amb la documentació i la sol·licitud a la Direcció General per a la Immigració, de la Generalitat de Catalunya que, tindrà un termini de 30 dies hàbils (a comptar des de l’entrada en el seu registre) per emetre i notificar a la persona interessada l’informe preceptiu i ho farà per correu certificat a l’adreça de notificacions. Independentment del sentit de l’informe la Generalitat de Catalunya n’enviarà una còpia a les oficines d’estrangeria del Govern espanyol, que és qui resol l’autorització de residència de reagrupament familiar.

Qui ho pot demanar?

1. La persona estrangera resident a Reus amb autorització per a residir com a mínim un any i demanada l’autorització per residir-hi, almenys, un any més i que vulgui portar algun dels familiars següents a viure amb ell:
- El/la cònjuge del resident o amb una relació afectiva anàloga.
- Fills de la persona resident i del/la cònjuge o parella, menors d’edat o majors discapacitats.
- Els menors de 18 anys o majors de 18 anys incapacitats, quan la persona resident estrangera sigui la seva representant legal.
Els ascendents del/la reagrupant i del seu/la seva cònjuge o parella, quan estiguin al seu càrrec, majors de 65 anys.
Les persones reagrupades que hagin de renovar el permís de residència i hagin canviat de domicili.

2. Mare, pare o tutors legals no comunitaris, ni familiar de ciutadans d’un Estat de la Unió Europea o d’aquells als que no s’apliqui el règim comunitari d’estrangeria que vulguin tramitar l’autorització de residència de persones estrangeres menors d’edat no nascudes a l’estat espanyol i que tinguin una presència continuada a l’estat espanyol d’un període mínim de dos anys.

3. A la persona estrangera que tingui el domicili habitual en un municipi de Catalunya i que hagi reagrupat a la seva família


 Per la presentació de la doc

Quant costa fer el tràmit?



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Pla transversal d'immigració


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat