Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar
este mensaje.

Catálogo de Trámites

Buscador de Trámites

Alta o canvi de domicili fiscal

Petició d'alta o canvi de domicili fiscal



¿Como puedo tramitarlo?

Telemàtic amb identitat digital
      
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Presencial: SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)
      
Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      



Detalle del trámite

El domicili fiscal és el lloc de localització de l’obligat tributari en les seves relacions amb l’Administració tributària.

Els obligats tributaris o el seus representats tenen l’obligació legal de presentar declaració expressa davant l’Ajuntament per comunicar el seu domicili fiscal així com el seu canvi.
 
Aquest canvi no tindrà efecte fins que no s’acompleixi aquest deure de comunicació.
 
Aclariments:

Per les persones físiques es considera domicili fiscal la seva residència habitual.
Per a les persones jurídiques es considera que és el seu domicili social.
Per a les persones o entitats no residents a Espanya, es determinarà de conformitat al que s’estableixi a la normativa reguladora de cada tribut i, en defecte d’aquesta, serà el de la persona representant amb domicili en territori espanyol.

Quan finalitzi el tràmit telemàtic, el procés de canvi es realitzarà de forma automàtica sense intervenció de cap tramitador/a.

 

Requeriments tècnics:

Pot consultar els requeriments tècnics en la següent pàgina

 



¿Cuál es el tiempo de tramitación?

El tràmit genera automàticament una sol·lcitud que és enviada directament al departament gestor que és l’encarregat d’efectuar l’alta o el canvi d’adreça demanat en el primer dia hàbil següent a la petició, si totes les dades i documentació presentades són correctes.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • GEP
  • SAIC - Servei d'atenció i informació al contribuent


¿Cómo puedo acceder a toda mi información?

Le recomendamos que acceda a la carpeta si está obligado o se quieres relacionar electrónicamente con el Ayuntamiento de Reus de acuerdo a la ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas. En este sistema, podrá encontrar toda la información y estado de sus datos,gestiones,trámites, comunicaciones,expedientesmunicipales, facturas,etc. como interesado si es:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat