Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Alta o canvi de domicili fiscal

Petició d'alta o canvi de domicili fiscal



Com puc tramitar-ho?

Telemàtic amb identitat digital
      
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Presencial: SAIC (Cr. Sant Llorenç 25-43201 Reus)
      
Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
      



Detall del tràmit

El domicili fiscal és el lloc de localització de l’obligat tributari en les seves relacions amb l’Administració tributària.

Els obligats tributaris o el seus representats tenen l’obligació legal de presentar declaració expressa davant l’Ajuntament per comunicar el seu domicili fiscal així com el seu canvi.
 
Aquest canvi no tindrà efecte fins que no s’acompleixi aquest deure de comunicació.
 
Aclariments:

Per les persones físiques es considera domicili fiscal la seva residència habitual.
Per a les persones jurídiques es considera que és el seu domicili social.
Per a les persones o entitats no residents a Espanya, es determinarà de conformitat al que s’estableixi a la normativa reguladora de cada tribut i, en defecte d’aquesta, serà el de la persona representant amb domicili en territori espanyol.

Quan finalitzi el tràmit telemàtic, el procés de canvi es realitzarà de forma automàtica sense intervenció de cap tramitador/a.

 

Requeriments tècnics:

Pot consultar els requeriments tècnics en la següent pàgina

 



Quin és el temps de tramitació?

El tràmit genera automàticament una sol·lcitud que és enviada directament al departament gestor que és l’encarregat d’efectuar l’alta o el canvi d’adreça demanat en el primer dia hàbil següent a la petició, si totes les dades i documentació presentades són correctes.



Impresos relacionats



Departament responsable

  • GEP
  • SAIC - Servei d'atenció i informació al contribuent


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat