Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Llicència que comporti increment del nombre d'habitatges o establiments en règim de propietat horitzontal
telemàtic presencial correu postal Requereix acreditar representacióSi actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina Tècnica Empresarial (Cr. Sardà i Cailà, s/n - Edifici Mercat Central 1r. pis)
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Aquest tràmit serveix per obtenir llicència urbanística per dividir horitzontalment edificis que compleixin normativa, però que en el Registre de la Propietat no constin dividits.
Estan subjectes a aquesta llicència urbanística totes les operacions previstes a l’article 187.2.r) de la Llei d’urbanisme, consistents en la divisió en propietat horitzontal simple o complexa, llevat que aquesta divisió es produeixi en virtut de l’aprovació definitiva d’un projecte de reparcel·lació, d’acord amb l’article 143 d’aquest Reglament, o llevat que la determinació del nombre d’habitatges, d’establiments o d’altres elements o del seu increment estigui establerta en la llicència d’obres corresponent.
A aquests efectes, s’entén per establiments els locals comercials i els industrials. Les places d’aparcament i els trasters no es consideren establiments, llevat del cas que el planejament urbanístic reguli llur nombre o dimensió.
Com es fa el pagament
Quan es realitza on line el tràmit a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Reus, el pagament s’efectua durant la tramitació en línia essent necessària una targeta bancària que hauràs de tenir disponible durant la tramitació. El pagament es formalitza abans d’enviar el formulari.
Si no es fa el pagament de la taxa en el moment d’iniciar l’expedient en el registre general, no es donarà curs a la tramitació quedant automàticament anul•lada la sol•licitud.
La taxa es liquidarà en funció del nombre d’habitatges o en el cas dels locals per cada fracció de 200 m2.
Observacions:
S’ha d’advertir que els edificis antics que no compleixin normativa d’habitabilitat o accessibilitat no poden obtenir aquest tipus de llicència sinó que necessiten tramitar la rehabilitació amb adequació a la normativa.
Normativa relacionada
- Articles 187 i següents del Text refós de la Llei d’Urbanisme DL 1/2010.
- Reglament d’urbanisme.
- Articles 71 i següents del decret 179/1995, de 13 de juny (ROAS)
- Model de sol·licitud adjunta degudament emplenada i signada.
- Plànol d’emplaçament.
- Projecte signat per tècnic competent, que s’haurà de presentar en suport paper, per duplicat, i en suport informàtic en un CD en format PDF, on constin els següents documents:
a) La memòria justificativa de l’adequació del nombre d’habitatges, establiments o elements proposats a les determinacions del planejament aplicable i, en el cas d’habitatges, del compliment dels requisits mínims d’habitabilitat per a segona ocupació.
b) Els plànols necessaris, a escala adequada, per deixar constància del nombre d’habitatges, establiments o elements, i de llur superfície i ús urbanístic.
c) Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca o edificació.
d) La proforma de l’escriptura pública de divisió horitzontal simple o complexa.
- Taxa per la prestació de serveis urbanístics.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració