Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
informe obligatori serveix per acreditar l'esforç d'integració per l'obtenció de l'autorització de residència temporal .
Telemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Amb el canvi de normativa cal informar-te adequadament del tràmit que tens que fer i del formulari que hauràs d'adjuntar com a document a la sol·licitud d'informe que has de fer a l'Ajuntament
Una vegada identificat que el tràmit que es necessita és aquest cal revisar la documentació necessària que trobaràs en l'apartat de: Documentació i impresos, emplenar la sol·licitud i signar-la.
Aquest tràmit comporta pagament de taxa.
a) Si el tràmit es fa telemàticament
Accedeix al tràmit, omple el formulari , adjuntant la documentació que ja tens preparada Una vegada estigui tot emplenat passaràs a validar i signar. El mateix tràmit et demanarà realitzar el el pagament online amb la teva tarja bancaria. Una vegada fet el pagament, rebràs el comprovant d’haver presentat la sol•licitud i el pagament realitzat.
b) Presencialment
Cal que demanis cita prèvia. El dia i hora concertat t’has de personar a les oficies d’atenció, presentar la documentació i fer el pagament, si s’escau.
Si es necessària alguna documentació més, l'Ajuntament es posarà en contacte amb tu per requerir-te-la.
Una vegada concloses les gestions de l'Ajuntament, aquest enviarà directament l'informe municipal a la Generalitat qui, a travès del Departament de Drets Socials i Inclusió emetrà un informe favorable o desfavorable segons si la persona sol·licitant acredita o no un esforç suficient d'integració i rebràs la resposta per part de la Generalitat tal i com preveu el pas 2 d'aquest enllaç (saber-ne més)
El dia 20 de maig de 2025 entra en vigor el Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
D’acord amb l’art. 138.1 de l’Estatut d’Autonomia, la Generalitat de Catalunya és competent per elaborar informes en el marc del Reglament de desenvolupament de la Llei sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
Per elaborar aquests informes, la Generalitat de Catalunya col•labora amb els Ajuntaments, on s’han de presentar les sol•licituds.
La competència de l’Ajuntament es fonamenta en l’empadronament de la persona sol•licitant.
Així doncs, el primer pas que han de fer les persones sol•licitants és adreçar-se a l’Ajuntament del municipi on estan empadronades i presentar el formulari de sol•licitud.
Qui ho pot demanar?
Les persones estrangeres que tenen el domicili habitual i estan empadronades a Reus i volen obtenir una autorització de residència temporal per arrelament social, per arrelament socioformatiu o per circumstàncies excepcionals en el cas de joves extutelats que arriben a la majoria d’edat sense disposar d’una autorització de residència) o o de renovació de l’autorització de residència temporal.
Requisits
Requisits genèrics:
Requisits específics (segons cada cas):
Per obtenir l'autorització de la residència per arrelament social:
Per obtenir l'autorització de residència per arrelament socioformatiu:
Per obtenir l'autorització de residència per circumstàncies excepcionals (menors estrangers no acompanyats):
Per renovar l'autorització de residència (quan no es compleix algun dels requisits):
Quina documentació he de presentar?
Sol•licitud de l'Ajuntament d'informe d'esforç d'integració social, signada per la persona sol•licitant, acompanyat de la documentació especificada en la sol·licitud a més de la sol•licitud d’informe d'esforç d'integració social -model INF de la Generalitat de Catalunya que pot descarregar en aquest enllaç
Observacions
La validesa dels informes emesos per la Generalitat de Catalunya seran de 6 mesos, passat aquest termini caldrà iniciar novament la tramitació.
Normativa
Reial Decret 1155/2024, de 19 de novembre, pel que s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració