Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

Buscador de la Sede Electrónica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Autorización para acceder a la Zona de Bajas Emisions (ZBE) a vehículos históricos

Registro Municipal de vehículos de la ZBE para CASOS ESPECÍFICOS DE REUS

qrcodetelemático presentialpresencial reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Presencial

  Només per persones físiques, en aplicació de l'article 14 de la llei 39/2015

Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)


Passos a fer

1

Informar-se sobre la ZBE de Reus

Revisa la informació existent sobre la ZBE de Reus: àmbit de la ZBE, com funciona, calendari d'implantació, etiquetes mediambientals, Registre Municipal de vehicles, Aparcaments dissuasoris, Faq's..

2

Presentar sol·licitud

Si ets titular d'un vehicle afectat per aquest tràmit, cal que presentis la sol·licitud en termini, adjuntant la documentació que indica el formulari

Si aportes tota la documentació necessària, evitaràs posteriors requeriments i retards en la resposta

3

Rebre resposta

El departament de Mobilitat és el que gestiona la teva sol·licitud. Després de revisar les dades t'informarà de la decisió mitjançant una notificació.

El vehicles inscrits en aquest registre podran entrar, circular o aparcar a la ZBE de Reus, dins els espais delimitats per la normativa.

Si et donen l'atutorització temporal, serà vàlida durant el temps que indiqui la notificació, sempre que el vehicle segueixi complint les condicions inicials

Què és la Zona de Baixes Emissions?
És una àrea a Reus on hi ha restriccions per als vehicles, com ara accés, circulació i aparcament, per millorar l’aire i reduir els gasos que causen canvi climàtic. Aquestes restriccions depenen del tipus de vehicle i les seves emissions, segons la normativa actual.

 

Com funciona?

L’ordenança municipal regula com s’apliquen les limitacions segons els distintius dels vehicles. Les restriccions s’aplicaran de manera gradual i en fases. També hi ha excepcions, moratòries i diferents permisos.

La Zona de Baixes Emissions de Reus està activa de dilluns a divendres (laborables), de 7 del matí a 7 de la tarda.

Pots circular sense restriccions per les vies que envolten la ZBE i per fora d’aquesta zona.


Registre Municipal de vehicles

El Registre de vehicles autoritzats a la ZBE és un llistat de control dels vehicles i propietaris que tenen permisos, exempcions o moratòries segons la normativa.

El tràmit Sol·licitud d’inscripció en el registre de vehicles autoritzats per accedir a la Zona de Baixes Emissions (ZBE). Motiu: titular de vehicles històrics, es troba dins d’aquests supòsits.

 

Qui ho pot demanar

  • La persones físiques o jurídiques titulars de vehicles històrics segons normativa vigent de la Direcció General de Trànsit (DGT). Una mateixa persona pot sol·licitar l'alta de diversos vehicles dels quals sigui titular.

    Validesa: La validesa de l'autorització temporal vindrà determinada específicament per a cada cas.

 

I Després....

El Departament de Mobilitat s’encarrega de gestionar la teva sol·licitud. Després de revisar les dades t’informarà de la decisió mitjançant una notificació.

Els vehicles inscrits en aquest registre podran entrar, circular o aparcar a la ZBE de Reus dins els espais delimitats per l’ordenança de ZBE de Reus.

 

Per a més informació sobre la ZBE consulta el següent enllaç:

Normativa relacionada : Ordenança de Zona de Baixes Emissions de Reus.

 

 

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados




¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración