Por motivos de prestación de servicio y para fines estadísticos, utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta su instalación y uso. Para más información, consulte nuestra política de cookies

No volver a mostrar este mensaje.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Sede electrónica Reus

Buscador de la Sede Electrónica


Logo entitat

Ajuntament de Reus

Subvenciones a empresas y nuevas personas emprendedoras para favorecer el impulso y la dinamización económica 2025

Bases con el objetivo de estructurar y fijar los criterios y el procedimiento para la concesión de subvenciones para favorecer el impulso y la dinamización económica

informatiuinformativo reqRepresentacioRequiere acreditar representación

Si actúas como representante, debes acreditar formalmente la representación. Puedes hacerlo adjuntando los documentos a la solicitud o inscribir la representación en el registro de Representantes REPRESENTA. Más información aquí.

Previsión plazo inscripción / presentación

Del 26/03/2025  hasta el 30/04/2025


Passos a fer

1

Llegir les bases generals i la convocatòria

Llegeix detingudament les bases i la convocatòria una vegada publicada al BOPT

2

Presentar la sol·licitud

Presenta la sol·licitud en termini, adjuntant la documentació que tens preparada.

La presentació s'ha de fer de forma telemàtica.

Si aportes tota la documentació necessària evitaràs posteriors requeriments i retards en la resolució

3

Assistir a la sessió d'assessorament

L'enllaç per apuntar-se a les sessions d'assessorament és el següent: https://inscripcions.reus.cat/subv2025

4

Rebre resposta

l'Ajuntament t'enviarà una notificació de forma telemàtica amb la resolució atorgant o denegant la subvenció.

 

5

Justificar la subvenció

Les subvencions atorgades hauran de presentar la corresponent justificació.

CONVOCATÒRIA 2025 PENDENT DE PUBLICACIÓ

Es plantegen les següents línies d’ajuts o subvencions:

LÍNIA 1: Foment a la creació i establiment d'empreses a Reus
LÍNIA 2: Foment al manteniment d'un establiment o negoci a través d'un traspàs

Podran ser beneficiàries d’aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits generals i específics fixats a la base segona. Els requisits específics que han de complir les persones beneficiàries són els següents:

LÍNIA 1: Foment a la creació i establiment d’empreses a Reus:
1. Que l’activitat econòmica s’hagi iniciat en el termini comprès entre dia 1 d’octubre de 2023 i el dia 31 d’agost de 2025.
2. Que realitzin una inversió inicial mínima de 5000 € en despeses subvencionables.

LÍNIA 2: Foment al manteniment d’un establiment o negoci a través d’un traspàs:
1. Que s’hagi realitzat el canvi de titularitat del negoci a través d’un traspàs d’un negoci en funcionament ubicat a Reus en el període comprès entre dia 1 d’octubre
de 2023 i el dia 31 d’agost de 2025.
2. Que realitzin una inversió mínima de 5000 € en despeses subvencionables.

En cap cas esdevindrà beneficiària aquella persona sol·licitant que ho hagi estat en la convocatòria de l’any anterior per a la mateixa ubicació o domicili de l’activitat econòmica, ni en la convocatòria de les subvencions de Reus Espais Vius.

En aquesta convocatòria, i per ambdues línies, a efectes de "data d'inici d'activitat econòmica" es tindrà en compte la data de la sol·licitud de la llicència d’activitat a l’Ajuntament de Reus i no la del cens d’empresaris (model 036/037). Aquesta data d’inici de l’activitat haurà de ser del període esmentat en el paràgraf anterior.

Les sessions d'assessorament, requisit de la convocatòria, es faran els dimecres dels mesos de maig, juny, juliol i agost de 2025, d'11 a 12 hores, a la seu de la Regidoria d'Empresa, Formació i Ocupació.

Aquest  és enllaç per apuntar-se a les sessions d'assessorament.


Normativa relacionada
Bases publicades al BOPT núm. 76 de 20 d’abril de 2017
Convocatòria 2025: pendent publicació

¿Cuánto cuesta hacer el trámite?

  • -Gratuït  

¿Cuál es el tiempo de tramitación?

El termini que es disposa per emetre resolució és de tres mesos a comptar des de l’endemà de la data de finalització de la presentació de les sol•licituds de subvenció, llevat que la respectiva convocatòria prevegi un termini inferior. Transcorregut aquest termini sense que l’òrgan competent hagi resolt al respecte, els interessats podran entendre desestimada per silenci administratiu la sol•licitud de concessió de la subvenció.

¿Qué documentación debo presentar?

Veure bases i convocatòria



Especificaciones técnicas de los documentos enviados

Los documentos enviados telemáticamente por las personas interesadas ​​deben cumplir las especificaciones técnicas indicadas en este documento.



Impresos relacionados



Departamento responsable

  • Regidoria d’Empresa, Formació i Ocupació



¡Ayúdanos a mejorar!

Tu opinión es muy importante, lo que hacemos es para ti y puedes ayudarnos, valorando la nueva carpeta ciudadana y aportando tus sugerencias.

Haz tu valoración