Cercador de la Seu electrònica
Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.
Cercador de la Seu electrònica
Ajuntament de Reus
Sol·licitud de intervenció al Ple per part de la ciutadania
telemàtic presencial correu postal Requereix acreditar representacióTelemàtic amb identitat digital.
Oficina d'Atenció Ciutadana -OAC- (Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
Correu postal (Registre general - Pl. Mercadal, 1 - 43201 Reus)
En el marc de les iniciatives que fomentin la participació ciutadana en els assumptes públics municipals, s’habilita aquest tràmit per permetre a tots els veïns i les veïnes, les entitats i els col•lectius de la ciutat a intervenir en les sessions públiques del Ple Municipal, mitjançant les següents modalitats:
• Formulació d’intervencions en relació a un punt de l’ordre del dia.
• Formulació de precs/preguntes per a temes d’interès general.
En cap cas, aquest tràmit pot tenir per objecte la formulació d’intervencions o precs/preguntes en relació a assumptes que afectin personalment al sol•licitant/intervinent, ni pel que fa a expedients administratius en els quals té la consideració de persona interessada
Termini de presentació:
El tràmit per a presentar la sol•licitud d’intervencions en relació a un punt de l’ordre del dia s’haurà de fer dins del dia hàbil següent a la convocatòria del Ple municipal.
El tràmit per a la formulació de precs i preguntes, sobre un tema que ha de ser d’interès general, es podrà efectuar fins a set dies abans a la celebració del Ple municipal.
Requisits:
Poden sol•licitar intervenir al Ple:
a) Ciutadans i ciutadanes empadronats a Reus, majors de 16 anys.
b) Entitats degudament inscrites al Registre Municipal d’Entitats.
c) Col•lectius degudament inscrits al Registre Municipal corresponent.
Normativa relacionada:
Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Reus.
Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de Reus.
Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
Fins al dia abans a la celebració del Ple municipal.
• Imprès de la sol•licitud on caldrà fer referència a la modalitat de participació i identificar la persona que l’efectuarà a la sessió plenària.
• L’Annex específic corresponent, que contingui el text íntegre de la intervenció (annex I) o la formulació de precs/preguntes (annex II).
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol•licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
En tot cas, serà obligatori presentar-ho per mitjans telemàtics quan el sol•licitant sigui una persona o subjecte obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, d’acord amb el que preveu la normativa legalment aplicable.
Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.
Ajuda'ns a millorar!
La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.
Fes la teva valoració