Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Catàleg de Tràmits

Cercador de Tràmits

Subvenció de connexió a internet i equipament informàtic per impulsar l'autonomia digital

Subvencions per a la concessió d’equipaments informàtics per impulsar l’autonomia digital a la ciutat.

Termini inscripció/presentació

Del 30/11/2020  fins el 22/01/2021

(Fora de termini)



Detall del tràmit

Subvencions per impulsar l’autonomia digital a la ciutat, destinades a les unitats de convivència que es trobin en situació
de necessitat socioeconòmica, per proporcionar connexió a Internet i la cessió d’equipament informàtic reutilitzat amb programari lliure.
La convocatòria de la subvenció inclourà el següents beneficis:
   - Una connexió mòbil a internet amb dades per un període de 6 mesos que es pagarà directament a l’operador de telecomunicacions contractat per l’Ajuntament, amb un màxim de 10 GB al mes i els elements tecnològics necessaris per la connexió a internet.
    - La cessió d’un equipament informàtic amb programari lliure sempre i quan no s’hagi cedit un equip en altres convocatòries.

La concessió de les ajudes tindrà en compte criteris econòmics i es valorarà que la unitat de convivència tingui membres en escolarització obligatòria a partir de 3r. de primària o en formacions reglades no obligatòries com mòduls de formació, escola d’adults o escola d’idiomes, que cursi graus universitaris, que tingui més de 65 anys i visqui sola, que siguin famílies monoparentals o tinguin un grau discapacitat d’entre el 25 i el 74%.
La convocatòria de la subvenció inclourà, entre altres, les següents condicions i obligacions a les persones beneficiàries de la unitat de convivència majors d’edat:

    -L’assistència obligada a dos cursos d’alfabetització digital de l’IMFE Mas Carandell que no acrediti cap certificació ACTIC ja que amb la subvenció s’acompanyarà una formació de les persones beneficiàries en capacitacions bàsiques digitals.

    -L’obligació d’obtenir el Idcatmòbil per facilitar la relació amb l’administració pública. Aquest requisit es realitzarà amb l’acompanyament que es farà en els cursos d’alfabetització del IMFE Mas Carandell

   - L’obligació, durant l’assistència als cursos, a inscriure’s en la borsa de treball del IMFE Mas Carandell en la recerca de feina en el cas que aquesta no acrediti que treballa i la seva situació li permet treballar.

   - Serà obligatori realitzar la prova d’avaluació ACTIC nivell bàsic si no es disposa d’aquesta; si el beneficiari està en situació de desocupació, el cost de la prova per aquestes persones en aquesta situació és gratuïta. El IMFE Mas Carandell assessorarà i acompanyarà al beneficiari a fer aquesta prova dins els cursos d’alfabetització digital i la realitzarà una vegada fets aquests cursos per tal que pugui acreditar la seva capacitació digital.

La presentació de la sol·licitud comporta l’acceptació de les bases que la regulen.

Bases publicades al BOPT de data 27.11.2020
Convocatoria publicada al BOPT de data 27.11.2020
Ampliació termini convocatòria fins el 22.1.2021. BOPT de data 28.12.2020

A destacar:

El canal presencial té limitat el seu aforament degut a l’actual situació sanitària per la covid-19. Us recomanem la tramitació telemàtica com canal de tramitació més àgil i eficaç.

Per a la presentació telemàtica de la sol•licitud, només és necessari utilitzar una identificació digital. En el cas que no se’n disposi, es pot obtenir facilment l’idcat mòbil, que és  una identificació digital segura, fàcil i ràpida d’obtenir. Ho podeu veure el següent vídeo: com obtenir l’idcat mòbil

Si no heu fet mai un tràmit telemàtic amb l’Ajuntament consulteu la guia El tràmit telemàtic  pas a pas que trobareu a la seu electrònica Espai aprenentatge digital que  us ajudarà.

No obstant això, si opta finalment per la presentació presencial, recordi que disposa de dos locals per acudir a la cita, tal i com l’indica l’apartat canals de presentació. Haurà d’acudir amb el formulari que trobarà a impressos relacionats degudament emplenat i signat i accompanyat dels documents adjunts que indica la sol·licitud, especialment l’autorització signada per tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys que l’evitarà aportar documents consultables que estan en poder de l’administració.



Quant costa fer el tràmit?

  • -Gratuït  


Quina documentació he de presentar?

 

 



Especificacions tècniques dels documents enviats telemàticament

Els documents enviats telemàticament pels interessats han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Impresos relacionats



Departament responsable

  • Organització i Sistemes d'Informació - STIT


Com puc accedir a tota la meva informació?

Li recomanem que accedeixi a la carpeta si està obligat o es vol relacionar electrònicament amb l'Ajuntament de Reus d'acord a la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sistema, podrà trobar tota la informació i estat de les vostres dades, gestions, tràmits, comunicacions, expedients municipals, factures, etc. com a interessat si és:



Ajuntament de Reus
Plaça del Mercadal · 43201 REUS
977 010 010
977 010 210
ajuntament@reus.cat