Per motius de prestació de servei i per finalitats estadístiques, utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n’accepteu la instal·lació i ús. Per a més informació, consulteu la nostra política de galetes

No em tornis a mostrar
aquest missatge.

Advertencia, estàs visualitzant algunes parts traduides de forma automàtica.

Seu electrònica Reus

www.reus.cat
El web de la ciutat de Reus

Cercador de la Seu electrònica


Autorització sanitària per exercir activitat de tatuatge, pírcing i/o micropigmentació

Autorització sanitària

qrcodetelemàtic reqRepresentacioRequereix acreditar representació

Si actues com a representant, has d'acreditar formalment la representació. Pots fer-ho adjuntant els documents a la sol·licitud o inscriure la representació al registre de Representants REPRESENTA. Més informació aquí.

Online

Telemàtic amb identitat digital.

Aquest tràmit serveix per a què els operadors que exerceixin les activitats de tatuatge, pírcing i/o micropigmentació puguin demanar autorització sanitària municipal per exercir la seva activitat, tant si exerceixen l’activitat en un establiment permanent, com si realitzen l’activitat de forma eventual (esdeveniments, fires, festes...).

Segons l’article 4,3 del Decret 90/2008 pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques:
La realització de qualsevol de les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing en establiments no habituals, per motius de fires, congressos i esdeveniments similars, requereix el permís previ al seu inici de l'ajuntament del municipi on es pretenguin desenvolupar. El desenvolupament d'aquestes pràctiques amb caràcter no habitual s'ha de subjectar als requeriments establerts en aquest Decret.

L’establiment eventual que vulgui demanar autorització ho ha de fer amb 20 dies hàbils d’antel•lació.

Segons el mateix Decret 90/2008, tots els establiments que realitzin pràctiques de tatuatge, pírcing i/o micropigmentació requereixen d’autorització municipal, aquesta autorització es demanarà de forma telemàtica adjuntant la documentació requerida. La taxa s'aplicarà en cas de ser una activitat permanent.

I desprès...

En qualsevol dels casos, un tècnic/a de l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona sol·licitant per realitzar una visita d'inspecció (en un termini aproximat de 15 dies), posteriorment es rebrà l'autorització. No es pot exercir l'activitat sense aquesta autorització.

Normativa relacionada
    • Decret  90/2008 pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques.
    • RD 85/2018 pel qual es regulen els productes cosmètics.
    • RD 192/2023 pel qual es regulen els productes sanitaris.
    • Decret 27/1999 de gestió de residus sanitaris
    • Llei 18/2009 de salut pública   

Enllaços relacionats

Informació sobre condicions dels establiments de pírcing i tatuatges i/o micropigmentació:https://www.diba.cat/es/web/salutpublica/establiments_tatuatge_pircing

Quant costa fer el tràmit?

Quin és el temps de tramitació?

El termini de resolució és de 3 mesos i el silenci administratiu és negatiu.
 

 

Quina documentació he de presentar?

* Sol•licitud amb el nom de l’interessat i les seves dades personals com el DNI, telèfon de contacte, mail, adreça, etc.

* Període i lloc on es realitzi l’activitat ( en el cas d'eventual)
*  Acreditació de la formació vigent del personal aplicador de conformitat amb el que estableix el capítol V del Decret 90/2008, de 22 d’abril, de la Generalitat de Catalunya.( no serà necessàri si s'ha aportat anteriorment)
* Gestió de la recollida de residus de risc mitjançant còpia del contracte amb un gestor autoritzat de residus sanitaris.
* Justificant de vacunació de la Hepatitis B i del tètanus de l’aplicador. ( no serà necessàri si s'ha aportat anteriorment).     
* Memòria de l’activitat
En el cas d’activitat permanent haurà de contenir:
Memòria tècnica descriptiva de l'activitat, signada pel tècnic competent:
   -Descripció detallada de les instal•lacions (adjuntant plànol del local).
   -Descripció detallada de les activitats que s’hi portaran a terme i de l’equipament i l’instrumental destinat a les operacions d’esterilització i desinfecció, així com les seves corresponents autoritzacions administratives.
   -Descripció del procediment de neteja i desinfecció de les instal•lacions.
   -Document informatiu sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària, d’acord amb l’article 5.2 del Decret 90/2008, de 22 d’abril de la Generalitat de Catalunya.

En el cas d’activitat eventual, haurà de contenir:
   - Descripció de la cabina de treball i de l’espai on es realitzarà l’activitat
   - Descripció detallada de les activitats que s’hi portaran a terme, de l’equipament i l’instrumental destinat a les operacions d’esterilització i desinfecció (si s'escau), així com les seves corresponents autoritzacions
administratives.
   - Descripció del procediment de neteja i desinfecció de les instal•lacions.
   - Document informatiu i de consentiment sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària, d’acord amb l’article 5.2 del Decret 90/2008, de 22 d’abril de la Generalitat de Catalunya.



Especificacions tècniques dels documents enviats

Els documents enviats telemàticament per les persones interessades han de complir les especificacions tècniques indicades en aquest document.



Departament responsable

  • Salut Pública



Ajuda'ns a millorar!

La teva opinió és molt important, el que fem és per tu i ens pots ajudar, valorant la nova carpeta ciutadana i aportant els teus suggeriments.

Fes la teva valoració